Praha - Úzké vedení ČSSD bude ve čtvrtek schvalovat hlavní heslo pro volební kampaň, její vizuální podobu a zhruba třicetibodový seznam témat, jimiž chce strana oslovit voliče. V sobotu 17. června plánuje ČSSD zahájit programovou část kampaně na konferenci v pražském Slovanském domě. Za volební úspěch bude olební manažer a místopředseda ČSSD Jan Birke považovat zisk 20 procent voličských hlasů.
"Ve čtvrtek budu představovat klíčové věci, jako je nová grafika, návrh na on-line, návrh scénáře na programovou konferenci, jak programová konference bude vypadat. Řekněme top 30 hesel, návrh grafiky s programem, tak jak bude vypadat, a hlavní heslo kampaně," uvedl Birke.
ČSSD počítá s využitím celého zákonem daného limitu pro volební kampaně 90 milionů korun. "Nyní jsme na 82 milionech, to znamená, je tam rezerva, nemáme vůbec žádný problém," uvedl.
Programovou konferencí zahájí ČSSD druhou fázi kampaně po první, ve které diskutuje s občany během akce Česko 20+. Horkou fázi začne podle harmonogramu naplňovat v polovině srpna, kdy sociální demokraté přidají například i v počtu billboardů. Nyní jich po Česku visí osm desítek, na vrcholu kampaně by jejich počet měl dosáhnout zhruba pěti set.
Z obsahové náplně kampaně ČSSD zatím zveřejnila pouze diskutovaný návrh daňových změn. V úterý Birke zmínil také například zvýšení porodného.
V horké fázi kampaně hodlá Birke odložit povinnosti starosty východočeského Náchoda. "Vezmu si dovolenou, kterou samozřejmě mám řádnou. Přestěhuju se do Prahy a počítám s tím, že tu budu na plný úvazek pořád. Samozřejmě už teď se snažím být víc v Praze než v Náchodě, je to teď rozděleno tři dny Praha, dva dny Náchod," řekl v rozhovoru pro ČTK.
Témata: Sociální demokracie (SOCDEM), Jan Birke
Související
7. října 2024 16:39
5. října 2024 15:36
16. června 2024 21:57
10. června 2023 16:56
7. ledna 2023 18:53
9. prosince 2022 13:20