Přejít k obsahu | Přejít k hlavnímu menu

Na armádu na akci Bahna se přišly podívat tisíce lidí

Česká armáda na akci Bahna. Autor: nadporučice Lucie Masaříková
Česká armáda na akci Bahna. Autor: nadporučice Lucie Masaříková
Foto: Army.cz

Strašice (Rokycansko) 10. června (ČTK) - Tisíce lidí se přišly dnes podívat na Den pozemního vojska Bahna 2017 do Strašic na Rokycansku.

Jeho 28. ročníku se účastní 1400 příslušníků české armády s 500 kusy techniky. Kromě nich se ve Strašicích představily i armády okolních zemí a kluby vojenské historie.

Podle ministra obrany Martina Stropnického (ANO) je potěšující masivní účast. Loni přišlo okolo 50.000 lidí a letošní návštěva může být i díky počasí možná i větší. "Celá akce je dělaná proto, aby lidé měli s armádou kontakt. Aby viděli, co dělá, jak to dělá a kam jdou peníze daňových poplatníků," řekl dnes po zahájení Bahen Stropnický novinářům.

Ministr řekl, že se v posledních letech poměrně daří dohánět investice do armády i nábor nových vojáků. "Loni jsme udělali rekord a přijali jsme 2200 vojáků. To je skoro deset procent armády. Ale je to brutto. To znamená, že nám zase část vojáků odchází. Nemusí to být profese na celý život. Čistý přírůstek byl minimálně 1300," řekl dnes Stropnický.

Témata:  Armáda České Republiky Bahna

Související

Aktuálně se děje

10. prosince 2025 9:18

Zuzana Belohorcová komentovala úmrtí dvou Slováků na Tenerife

Slovenskem otřásla víkendová tragédie na Kanárských ostrovech, kde dva slovenští občané přišli o život v rozbouřeném oceánu. K úmrtí krajanů se nyní vyjádřila Zuzana Belohorcová, která to ve zmíněném regionu dobře zná. 

Zdroj: Jiří Hrubý

Další zprávy

Vánoční Coca-Cola kamion zahájil turné u Westfieldu Černý Most (10.12.2025)

Vánoce jsou tady. Legendární kamion Coca-Cola vyráží na turné po republice

Ikonický červený vánoční kamion Coca-Cola se stal pro mnohé lidi po celém světě symbolem začátku sváteční sezóny. Tato tradice, která v sobě nese myšlenku vzájemné pospolitosti a sdílení, se po roce vrací i do České republiky, aby rozdávala vánoční kouzlo a zároveň podpořila dobrou věc. Letošní kampaň je navíc silně spojená s tradičním vánočním zvonečkem, který připomíná, že kouzlo Vánoc spočívá v okamžicích, kdy se schází rodina a přátelé.