Přejít k obsahu | Přejít k hlavnímu menu

Sobotka chce minimální mzdu 12.200 korun, do vládních prázdnin se má rozhodnout

Bohuslav Sobotka
Bohuslav Sobotka
Foto: Mikuláš Křepelka / INCORP images

Praha - Premiér Bohuslav Sobotka (ČSSD) chce, aby kabinet ještě do začátku vládních prázdnin rozhodl o dalším růstu minimální mzdy. Podporuje návrh ministryně práce Michaely Marksové, která chce zvýšení o 1200 na 12.200 korun.

Minimální mzda činí 11.000 korun. Odboráři požadují přidání o 1500 korun. Podle zaměstnavatelů by to mělo být o 800 korun. Shoda nebyla ani uvnitř vládní koalice.

"Budeme se snažit přesvědčit koaliční partnery, aby ten návrh podpořili. Když se to nepovede, tak to bude nějaká jiná částka, ale mým cílem je, aby to bylo 1200 korun," řekl dnes Sobotka v Otázkách Václava Moravce České televize.

Dodal, že by tím bylo splněno vládní programové prohlášení a překonány by byly i sliby sociální demokracie, které počítaly na konci volebního období s minimální mzdou alespoň 12.000 korun.

Minimální mzdu dostává asi 132.000 lidí, tedy 3,6 procenta zaměstnanců. Zaměstnavatele by zvýšení o 1200 korun příští rok stálo o 3,4 miliardy víc.

Témata:  minimální mzda,  Bohuslav Sobotka,  vláda

Aktuálně se děje

10. října 2026 17:50

10. října 2026 4:00

Počasí po víkendu. Lidem se bude hodit jedna konkrétní věc

Pravé podzimní počasí nabídne i první polovina dalšího říjnového týdne. Nejvyšší teploty už se nedostanou přes 20 stupňů, lidem se vyplatí mít po ruce deštník. Vyplývá to z předpovědi Českého hydrometeorologického ústavu (ČHMÚ). 

Zdroj: Jan Hrabě

Další zprávy

Volby, ilustrační fotografie.

Výsledky voleb: Komunální hlasování přineslo řadu zvratů, v prvním kole uspěli někteří senátoři

Volební místnosti v celé České republice se v sobotu odpoledne uzavřely a sčítání hlasů pro letošní komunální a senátní volby pomalu končí. Volební komise po celé zemi celé odpoledne usilovně zpracovávaly data z okrsků, přičemž průběžné výsledky přinášejí nemalá překvapení i potvrzení dosavadních politických trendů na celostátní i lokální úrovni.