Přejít k obsahu | Přejít k hlavnímu menu

Trojskou ZOO v Praze navštívil letos miliontý návštěvník

ZOO Praha
ZOO Praha
Foto: ZOO Praha

Praha - Pražská zoo dnes přivítala miliontého návštěvníka. Letos se tak stalo jen o tři dny později než v loňském rekordním roce.

Pražskou zoo loni navštívilo přesně 1,448.353 lidí, letos 18. dubna pak zoo přivítala šedesátimiliontého návštěvníka celkem.

"Příchod miliontého návštěvníka je pro nás malým svátkem a oceněním práce všech zaměstnanců a spolupracovníků Zoo Praha," uvedl dnes ředitel zoo Pavel Bobek.

Zoo v Praze byla otevřena 28. září 1931. Zatímco do 50. let se na zvířata každý rok přišel podívat necelý půlmilion lidí, ve druhé polovině století to bylo v průměru kolem 750.000. V roce 1975 měla na kontě 25 milionů návštěvníků od svého vzniku.

Po roce 1989 návštěvnost zahrady ale opět klesla. Hranici jednoho milionu návštěvníků za rok zoo překonala poprvé v roce 2005 a od té doby zatím pokaždé.

Témata:  Zoo Praha Praha život

Související

Aktuálně se děje

10. prosince 2025 20:10

Čistky na ČT pokračují: Barbora Kroužková končí v Událostech

Zpravodajskou redakci České televize čekají další personální změny. Diváci již od ledna neuvidí v hlavní zpravodajské relaci Události jednu z jejích výrazných tváří, moderátorku Barboru Kroužkovou. Tuto informaci potvrdil zdroj webu Aktuálně.cz obeznámený s děním uvnitř ČT. Sama Kroužková se sice k situaci odmítla blíže vyjádřit, avšak uvedla, že z televize neodchází. Předpokládá se, že by jí v rámci zpravodajské redakce měla být nabídnuta jiná pracovní pozice.

Zdroj: Libor Novák

Další zprávy

Lyžování, ilustrační fotografie.

Komentář

České hory trestají váhavé. Za skipas můžete zbytečně zaplatit stovky korun navíc

Lyžařská sezona se teprve rozjíždí, ale cenový souboj o peněženky už dávno začal. Na první pohled to přitom vypadá skoro idylicky – oficiální ceníky slibují jen velmi mírné zdražení skipasů, většinou o dvě až tři procenta, tedy zhruba tempem inflace. Část areálů ceny dokonce vůbec nezvedla. Jenže tyto tabulky dnes slouží spíš jako dekorace. Skutečné ceny se totiž už neurčují tiskem na papír, ale algoritmem, který řídí nabídku podle poptávky podobně jako u letenek nebo hotelů. A právě tady se rodí ty největší rozdíly.