Praha - Zkušenými matadory i nováčky volebních kampaní se obklopili kandidáti na prezidenta republiky. Část z uchazečů o Pražský hrad také spolupracuje na přípravě kampaně s externími agenturami.
Zatímco dva hlavní vyzyvatelé současné hlavy státu akademik Jiří Drahoš a podnikatel Michal Horáček sestavili početné volební týmy, dosavadní prezident Miloš Zeman si žádné spolupracovníky nevybral.
Drahošův tým do voleb vede Jakub Kleindienst, bývalý úředník Středočeského kraje a pozdější podnikatel. Vedoucím kanceláře je Pavel Kolář, který působil jako vysoký státní i bankovní úředník. Práci s médii Drahošovi pomáhá zajistit jako mluvčí novinářka Lenka Pastorčáková. Drahošův tým tvoří i další lidé, spolupracuje také s reklamní agenturou Česká produkční a kreativními poradci včetně režiséra Tomáše Mašína.
Koordinátorem týmu Horáčka je Jan Králík, produkční, který se v minulosti věnoval pořádání "větších" kulturních akcí, napsal Horáček na svých internetových stránkách. Jako svého poradce Horáček uvádí na webu překladatele Viktora Janiše, práci mluvčího zastává novinář a analytik Jiří Táborský.
Zeman se opakovaně vyjádřil, že volební kampaň nepovede. Proto nebude podle Barbory Filípkové, která v rámci petičního týmu Zemanznovu.cz pomáhala současnému prezidentovi získat podpisy voličů, využívat ani služeb PR agentury a nejmenuje ani volební tým.
Mirek Topolánek sdělil, že šéfem volebního týmu je on sám. "Tým jako celek se teprve dotváří za pochodu," dodal. Osobní tajemnicí Topolánka je Gabriela Kloudová, někdejší komunální politička a spolupracovnice z dob jeho premiérství. Organizaci kampaně dostal na starost bývalý europoslanec Edvard Kožušník. Jako analytik působí Dalibor Vermiřovský a tiskovou tajemnicí je Dana Makrlíková.
Bývalý velvyslanec Pavel Fischer sdělil, že ve vedení kampaně se "spolehl na profesionály s dobrou pověstí". Manažerem kampaně je Jiří Jirkovský, který vedl nadnárodní firmy, péči o média má na starosti spisovatelka Alena Ježková. Okrajově plánuje využít i služeb PR agentury.
Vedoucím kampaně bývalého šéfa Škody Auto Vratislava Kulhánka je Vladimír Šulc, marketingovou podobu má na starosti Pavel Sobek. Dalšími členy týmu jsou Tereza Kodlová a Jiří Wolf, dlouholetý mluvčí pražského magistrátu. Do čela volebního výboru byl postaven Pavel Sehnal, šéf ODA a hlavní sponzor Kulhánka. Služeb agentury Kulhánek využít neplánuje.
Prezident Asociace obranného a bezpečnostního výboru Jiří Hynek se opírá hlavně o pomoc strany Realistů. Šéf strany Rozumní Petr Hannig si kampaň organizuje sám, v jednotlivých oblastech se spoléhá na rady odborníků, jmenoval třeba chirurga Jiřího Somberga. Zpočátku byl mluvčím Hanniga Adam B. Bartoš, který čelí obžalobě z popírání a schvalování genocidy, podněcování nenávisti a hanobení národa. Hannig dnes ČTK sdělil, že Bartoš "kvůli útokům médií" oficiálním rádcem nebude.
Témata: prezidentská kampaň, Jiří Drahoš, Michal Horáček
Související
19. února 2019 16:16
11. června 2018 11:36
4. května 2018 15:38
30. dubna 2018 17:26
28. dubna 2018 10:43