Praha - Podle analýzy Transparency International (TI) má z devíti prezidentských kandidátů nejtransparentnější kampaň Michal Horáček. Nejméně průhledné je financování kampaně současné hlavy státu Miloše Zemana.
Kampaň všech prezidentských kandidátů stála do konce loňského roku přes 60 milionů korun. "Odhadujeme, že do voleb se může utratit až 200 milionů," uvedl ředitel TI David Ondráčka.
Upozornil na to, že kampaň ve prospěch Zemana musela stát desítky milionů korun vzhledem k billboardům a online reklamě.
Nejvyšší částkou si zatím podle přehledu svých transparentních vložil Horáček, a to 27 milionů korun. Podle koordinátora monitoringu kampaní Ondřeje Cakla o financování své kampaně zveřejnil nejvíce informací.
Zeman naopak podle oficiálních prohlášení žádnou kampaň nevede, angažování se spolku Přátel Miloše Zemana v kampani poukazuje podle TI na možné obcházení zákona.
Témata: prezidentská kampaň, Michal Horáček, Miloš Zeman
Související
19. února 2019 16:16
11. června 2018 11:36
4. května 2018 15:38
30. dubna 2018 17:26
28. dubna 2018 10:43