Přejít k obsahu | Přejít k hlavnímu menu

Horáček vede nejtransparentnější kampaň, Zeman neobstál

Michal Horáček
Michal Horáček
Foto: Mikuláš Křepelka / INCORP images

Praha - Podle analýzy Transparency International (TI) má z devíti prezidentských kandidátů nejtransparentnější kampaň Michal Horáček. Nejméně průhledné je financování kampaně současné hlavy státu Miloše Zemana.

Kampaň všech prezidentských kandidátů stála do konce loňského roku přes 60 milionů korun. "Odhadujeme, že do voleb se může utratit až 200 milionů," uvedl ředitel TI David Ondráčka.

Upozornil na to, že kampaň ve prospěch Zemana musela stát desítky milionů korun vzhledem k billboardům a online reklamě.

Nejvyšší částkou si zatím podle přehledu svých transparentních vložil Horáček, a to 27 milionů korun. Podle koordinátora monitoringu kampaní Ondřeje Cakla o financování své kampaně zveřejnil nejvíce informací.

Zeman naopak podle oficiálních prohlášení žádnou kampaň nevede, angažování se spolku Přátel Miloše Zemana v kampani poukazuje podle TI na možné obcházení zákona.

Témata:  prezidentská kampaň Michal Horáček Miloš Zeman

Aktuálně se děje

8:55

Summit EU: Lídři se shodli na potřebě poskytnout Ukrajině systémy protivzdušné obrany

Šéfové států a vlád členských zemí EU se ve čtvrtek večer, první den mimořádného summitu EU v Bruselu, shodli na potřebě poskytnout Ukrajině systémy protivzdušné obrany.

Zdroj: Libor Novák

Další zprávy