Přejít k obsahu | Přejít k hlavnímu menu

Horáček vede nejtransparentnější kampaň, Zeman neobstál

Michal Horáček
Michal Horáček
Foto: Mikuláš Křepelka / INCORP images

Praha - Podle analýzy Transparency International (TI) má z devíti prezidentských kandidátů nejtransparentnější kampaň Michal Horáček. Nejméně průhledné je financování kampaně současné hlavy státu Miloše Zemana.

Kampaň všech prezidentských kandidátů stála do konce loňského roku přes 60 milionů korun. "Odhadujeme, že do voleb se může utratit až 200 milionů," uvedl ředitel TI David Ondráčka.

Upozornil na to, že kampaň ve prospěch Zemana musela stát desítky milionů korun vzhledem k billboardům a online reklamě.

Nejvyšší částkou si zatím podle přehledu svých transparentních vložil Horáček, a to 27 milionů korun. Podle koordinátora monitoringu kampaní Ondřeje Cakla o financování své kampaně zveřejnil nejvíce informací.

Zeman naopak podle oficiálních prohlášení žádnou kampaň nevede, angažování se spolku Přátel Miloše Zemana v kampani poukazuje podle TI na možné obcházení zákona.

Témata:  prezidentská kampaň Michal Horáček Miloš Zeman

Související

Aktuálně se děje

9:41

Tragédie na Brněnsku: Jeden mrtvý a zraněné dítě. Nehoda se stala při předjíždění

Tragická je bilance vážné dopravní nehody, která se v úterý vpodvečer stala na obchvatu u Pohořelic na jižní Moravě. Jedna žena přišla o život, několik osob utrpělo zranění. Mezi zraněnými bylo i dítě. Nehodu vyšetřuje policie. 

Zdroj: Jan Hrabě

Další zprávy

Zahájení poslední fáze kampaně koalice SPOLU

OBRAZEM: Spolu zahájila horkou fázi předvolební kampaně

Koalice SPOLU zahájila poslední fázi kampaně před volbami do Poslanecké sněmovny Parlamentu České republiky, které proběhnou 3. a 4. října. Lídři koalice zdůrazňují, že i přes tvrzení opozice je Česká republika úspěšnou zemí, které se daří ekonomicky, a je jen na voličích, zda tento trend bude pokračovat. Jejich program slibuje pevné ukotvení země na Západě, funkční stát a investice do obrany a infrastruktury.