Praha - Tým prezidentského kandidáta Jiřího Drahoše počítá s tím, že před druhým kolem voleb do kampaně vloží deset milionů korun. Dosud utratil za kampaň 28,7 milionu korun, na účet od drobných dárců i velkých sponzorů dostal soupeř Miloše Zemana necelých 34 milionů.
Přislib finančního daru už Drahoš získal od některých dosavadních sponzorů, hlásí se i sponzoři noví. "Samozřejmě jsme poděkovali všem dárcům, kteří náš podpořili v prvním kole, a zároveň jsme je vyzvali, jestli by byli ochotni pana profesora podpořit také v druhém kole," řekla Karolína Brennerová, která má v Drahošově týmu na starosti komunikaci se sponzory. "V podstatě princip je navýšení jejich finančního daru z prvního kola na druhé," dodala.
Peníze opět slíbila poslat třeba společnost Y Soft Corporation, která před prvním kolem voleb Drahošovi poslala milion korun. Přispět by měli také Nadace Blížksobě, která dosud darovala 1,5 milionu, nebo manželé Horákovi, kteří stojí za nakladatelstvím Albatros Media. Novým sponzorem by měl být mecenáš Václav Dejčmar.
Zeman tvrdí, že kampaň nevede. Billboardy, reklamu v novinách nebo shánění podpisů pro petici ale za něj zajistili jeho blízcí spolupracovníci nebo příznivci. Na nepeněžitých bezúplatných plněních Zeman vykázal dary za téměř 17 milionů korun. Na volební účet dostal další 4,5 milionu korun.
Témata: Jiří Drahoš, prezidentská kampaň
Související
2. listopadu 2022 16:06
1. listopadu 2022 11:11
20. října 2022 13:25
19. června 2022 15:55
2. listopadu 2020 14:41
23. září 2020 19:55