Přejít k obsahu | Přejít k hlavnímu menu

Stop imigrantům a Drahošovi? Přátelé Miloše Zemana vytasili útočný inzerát

Jiří Drahoš ve volebním štábu
Jiří Drahoš ve volebním štábu
Foto: Jan Nebřenský / INCORP images

Praha - Spolek Přátelé Miloše Zemana zveřejnil v některých denících inzerát, který podporuje současného prezidenta a útočí na jeho protikandidáta Jiřího Drahoše. Řada záměrně nepravdivých informacích o obou kandidátech se v předvolebním období šíří především na sociálních sítích.

Inzerát spojuje Drahoše s podporou migrace. Zadavatelem je firma Euro - Agency, která podle Zemanova transparentního účtu před prvním kolem voleb zaplatila 1,8 milionu Kč právě za inzerci v denním tisku. Kontroverzní inzerát na podporu Zemana se v tisku objevil i před pěti lety, kdy útočil na protikandidáta Karla Schwarzenberga.

Současný inzerát hlásá "Stop imigrantům a Drahošovi. Tato země je naše!" a nabádá k volbě Zemana. Objevil se v Deníku a Právu. Deník k tomu má na titulní straně i reakci Jiřího Drahoše: "Přesně tento typ lží a dezinformací jsem očekával. Je to obyčejná pomluva. Souhlasím pouze s částí Stop imigrantům. Nikdo z nás tady vlny imigrantů nechce," řekl Drahoš.

V komentáři pak ředitel redakcí Deníku Roman Gallo inzerát kritizuje a označil ho za "hradní faul". Zeman podle něj zná odmítavý postoj Drahoše k uprchlickým kvótám.

Postoj Drahoše k nelegální migraci a takzvaným migračním kvótám je na sociálních sítích často zmiňovaným tématem. Drahošovi odpůrci ho v komentářích označují jako "vítače" nebo "sluníčkáře", což je pisateli vnímáno jako negativní. Drahoš přitom už v období před prvním kolem voleb uvedl, že řešením ekonomické migrace z Afriky je pomoc přímo v zemích původu. Vybídl také ke kontrolám na vnějších hranicích Evropy.

Zeman uváděl, že kampaň nepovede. Po Česku se ale už před prvním kolem volby objevilo velké množství billboardů a reklamních plakátů, znovuzvolení Zemana podporovala i reklama v novinách.

Zeman má na transparentním účtu k dispozici 4,5 milionu korun, peníze dostal k dispozici už před prvním kolem. Náklady na billboardy a jiné reklamy ve výši 17 milionů korun vyúčtoval jako bezúplatné plnění, většinou od organizací blízkých jeho spolupracovníkům včetně spolku Přátelé Miloše Zemana nebo Strany práv občanů (SPO), kterou Zeman zakládal, která mu pomáhala sbírat podpisy pod kandidátskou petici a v jejímž sídle Zeman pořádá tiskové konference.

Předseda SPO Jan Veleba ve středu ve vysílání DVTV řekl, že náklady za stranu nepodepisoval. Oblast financování má podle něj na starosti místopředseda strany. Na otázku, zda je možné, že místopředseda použil na kampaň Zemana peníze strany, odpověděl, že neví. Poté předčasně odešel ze studia.

Témata:  prezidentská kampaň Jiří Drahoš Miloš Zeman

Související

Aktuálně se děje

9:02

Ukrajina může poprvé použít ATACMS a Storm Shadow na ruském území. Změní tak průběh války?

Spojené státy poprvé povolily Ukrajině použít rakety dlouhého doletu ATACMS k útoku na území Ruska. Tento krok znamená zásadní změnu americké politiky, která dosud zakazovala využití těchto zbraní mimo ukrajinské území, obzvláště na mezinárodně uznaném ruském území. Rozhodnutí Washingtonu bylo přijato navzdory obavám z eskalace války. Co vedlo ke změně postoje USA a jaké důsledky mohou tyto útoky mít? Na to odpověděl server BBC.

Zdroj: Libor Novák

Další zprávy

Vláda ČR

Sport dostane stovky milionů na obnovu po povodních, rozhodla vláda

Národní sportovní agentura dostane 850 milionů korun na pomoc sportovním organizacím, jejichž majetek zničily či poškodily zářijové povodně. Uvolnění peněz z rozpočtové rezervy schválila vláda středečním jednání. Odsouhlasila také další rozšíření pomoci českým exportérům obchodujícím s Ukrajinou, poskytované formou pojištění vývozních úvěrových rizik Exportní garanční a pojišťovací společností a schválila i spuštění úvěrového programu Národní rozvojové banky pro podnikatele postižené povodněmi.