reklama

Rada proto s provozovatelem televize zahájila správní řízení pro možné porušení zákona, píše se v tiskové zprávě.

V úterý 16. ledna před druhým kolem prezidentské volby odvysílala televize diskusní politicko-publicistický pořad Aréna Jaromíra Soukupa, kde podle rady prezentovala pouze názory na podporu Zemana, zatímco argumenty pro druhého kandidáta Jiřího Drahoše vůbec nezazněly. Soukup podle rady v rámci tématu prezidentských voleb žádným způsobem neplnil roli kvalifikovaného oponenta, diváci tak mohli na základě výroků hostů získat mylné a zavádějící informace o politických postojích Drahoše.

Rada upozornila, že pořad měl potenciál ovlivnit rozhodování diváků/voličů ve prospěch Miloše Zemana, a to zejména z důvodu zjednodušené, zavádějící a emocionálně zabarvené prezentace otázky migrace a národních zájmů ve vztahu k prezidentským volbám a k osobám jmenovaných kandidátů. „Provozovatel se tak mohl dopustit porušení povinnosti, dle které má být v pořadu dbáno zásad objektivity a vyváženosti," uvedla RRTV.

Dalšího porušení zákona se měl Soukup dopustit 22. ledna v pořadu Duel Jaromíra Soukupa - prezidentský speciál. V rámci pořadu, ve kterém byl hostem Zeman, moderátor opět podle rady dostatečným způsobem neplnil roli kvalifikovaného oponenta, naopak vyjadřoval Zemanovi svoji názorovou podporu, a to v úvodní monologické řeči i v průběhu diskuse. Host měl k dispozici prakticky neomezený prostor k tomu, aby prezentoval své názory a postoje.

Loading...

0 komentářů Napište svůj názor

reklama