Praha - Typický Čech fandí Spartě, pije plzeň a chce řídit škodovku. Se Slovákem má společnou jen oblíbenou čokoládu a prací prášek. Vyplývá to z průzkumu švýcarské společnosti ICERTIAS, která na základě oblíbenosti značek vytváří národní charakteristiky.
Švýcarská společnost International Certification Association (ICERTIAS) se poprvé zaměřila na průzkum českého trhu. V březnu se na preference ptala 1200 respondentů napříč celou českou populací.
Na první pohled může jít o nesourodá data, ve skutečnosti ale jednoduchý průzkum ukazuje typickou českou náturu. Díky studii totiž víme, co průměrný Čech miluje, koho obdivuje nebo které přípravky používá.
V průzkumu se projevila důvěra k tuzemským značkám. Typický Čech by totiž chtěl řídit škodovku, pít Pilsner Urquell nebo mléko Kunín a jíst čokoládu Orion. Ze všech supermarketů chodí nejvíce do Kauflandu, kde nakupuje Ramu, rýži Vitana nebo vodu Mattoni.
Stěny si doma typický Čech natírá barvou Primalex a spí na matraci Dormeo. Telefonuje s T-Mobilem, pracuje na notebooku Lenovo a účet by měl nejraději u FIO banky. Zuby si čistí Odolem a prádlo pere v Arielu.
Zároveň nejraději poslouchá Karla Gotta, nejlepší českou kapelou je pro něj Kryštof. O současných světových interpretech toho ale zřejmě moc neví, protože za "top" skupinu považuje již neexistující Abbu. Ze sportovců nejvíce obdivuje Jaromíra Jágra a fandí fotbalové Spartě nebo Realu Madrid.
S typickým Slovákem toho ale společného moc nemá. Oba sice hřeší čokoládou Orion a perou v Arielu, Slovák ale fandí Barceloně a nakupuje v Lidlu. V hospodě si dá radši pivo Zlatý bažant a pak si čistí zuby Colgatem, "datluje" na notebooku Asus a poslouchá k tomu U2.
Témata: průzkumy, Češi, život, Česká republika
Související
21. listopadu 2024 21:07
17. listopadu 2024 12:36
24. srpna 2024 9:35
9. srpna 2024 20:44
10. července 2024 9:07