Přejít k obsahu | Přejít k hlavnímu menu

Stát vyčíslil potřebnou částku na dopravní stavby. Jde o 86 miliard ročně

Ministerastvo dopravy České republiky
Ministerastvo dopravy České republiky
Foto: Mikuláš Křepelka / INCORP images

Praha - Podle aktualizované Dopravní sektorové strategie bude Státní fond dopravy potřebovat na údržbu a rozvoj dopravní infrastruktury minimálně 86 miliard korun ročně. To odpovídá zhruba 1,8 až dvěma procentům HDP.

Dopravní sektorové strategie, které má v úterý projednat vláda, definují zásady pro efektivní a kvalitní zajištění provozování existující dopravní infrastruktury a obsahují principy pro určení priorit připravovaných rozvojových projektů při konkrétní výši finančního rámce.

Dokument představuje základní resortní koncepci ministerstva dopravy formulující priority a cíle v oblasti rozvoje dopravy a dopravní infrastruktury ve střednědobém horizontu roku 2020 a rámcově i v dlouhodobém horizontu až do roku 2050. V té době by měly být dokončené všechny úseky transevropské sítě TEN-T. O 20 let dříve má být hotová hlavní silniční, železniční a vodní síť.

Podle strategie se i nadále nedaří eliminovat všechna rizika v projektové a majetkoprávní přípravě zásadních investičních akcí, což následně vede k oddalování data zahájení jejich realizace.

Témata:  Ministerstvo dopravy České republiky dálnice silnice železnice

Související

Aktuálně se děje

15. května 2025 10:09

Michaela Nosková promluvila o smrti bratra. Podívala se na zprávy a už měla obavy

Michaela Nosková se rozhodla vystoupit z komfortní zóny a před televizními kamerami učinila velké odhalení. Prozradila totiž, že její rodinu před více než 30 lety zasáhla tragédie. Populární zpěvačka přišla o bratra. 

Zdroj: Dan Šrámek

Další zprávy

Ilustrační foto

Změna zákoníku práce: Největší reforma za poslední roky je tady, od června bude řada věcí jinak

Český pracovní trh čeká od 1. června 2025 největší reforma za poslední roky. Takzvaná flexinovela zákoníku práce zavádí celou řadu novinek, které mají zpřehlednit a zjednodušit pracovněprávní vztahy. Změny se dotknou zaměstnanců i zaměstnavatelů, a to v oblasti výpovědních lhůt, zkušebních dob, pracovního volna nebo možností zaměstnávání mladistvých. Přestože cílem reformy je větší flexibilita, někteří odborníci upozorňují i na možné negativní dopady.