reklama

ČTK to dnes sdělila mluvčí České správy sociálního zabezpečení Jana Buraňová. Útočník napadl úřednici z oddělení nemocenského pojištění. Podle mluvčí nechtěl akceptovat postup, který je nutný po obdržení oznámení o kontrole. Správa sociálního zabezpečení ho vystavuje v případě, že není možné zkontrolovat dodržování režimu na takzvané neschopence.

„Klient odmítl přijmout informaci o postupu, který je dán zákonem, a následovala jeho neadekvátní reakce - obešel stůl a prudce udeřil zaměstnankyni do hlavy, následně ještě vysadil dveře, které byly po celou dobu jednání otevřené, a začal velmi nevybíravě nadávat," uvedla Buraňová. Napadení bylo ohlášeno na tísňovou linku policie, která za několik minut přijela na místo.

Nejde přitom o ojedinělou událost. Pracovníci správ sociálního zabezpečení, kteří jsou v přímém kontaktu s klienty, čelí podle Buraňové agresivitě často. Běžně jde o agresi verbální - sprosté nadávky, urážky, křik, osočování či výhrůžky, výjimkou není ani demolování zařízení a fyzické napadení. „Jeho následkem bývá vždy šok, psychický otřes, někdy i pracovní neschopnost. Agresivita klientů je vážným stresorem a nezřídka vede až k rozhodnutí opustit profesi," dodala mluvčí.