Přejít k obsahu | Přejít k hlavnímu menu

Služby České pošty se po požáru dočkaly obnovy

Česká pošta
Česká pošta
Foto: Jana Maxová, EuroZprávy.cz

Praha - Česká pošta po sobotním požáru datového centra v pražské Olšanské ulici obnovila v brzkých ranních hodinách funkčnost on-line služeb na všech pobočkách i na webových stránkách. V současné době je pouze nedostupná aplikace Pohlednice Online. ČTK to dnes ráno řekl mluvčí pošty Matyáš Vitík.

Od pondělí by již služby podle něho měly fungovat bez problémů. "My to budeme dnes ještě testovat, protože tím, že je otevřeno jenom několik desítek poboček, tak ten provoz není tak silný, tak abychom na ten pondělní nápor byli připraveni," dodal Vitík.

Kvůli sobotnímu dopolednímu požáru datového centra v pražské Olšanské ulici České poště nefungovaly on-line služby a webové stránky. Otevřena byla hlavní pošta v Jindřišské ulici v Praze a pobočky v obchodních centrech. Škodu podle hasičů vyšetřovatel předběžně odhadl na 300.000 Kč.

Státní podnik Česká pošta spravuje 3200 poboček, což představuje jednu z nejhustších sítí v Evropě. Podnik zaměstnává zhruba 30.000 zaměstnanců a v roce 2017 mu klesl zisk o polovinu na 110 milionů korun.

Témata:  Česká pošta ekonomika internet požáry

Související

Aktuálně se děje

9. června 2025 11:33

Klidnější, stabilnější a teplejší. Tohle slibuje předpověď počasí na tento týden

Klidnější a stabilnější počasí přinese podle meteorologů tento týden. Očekává se mnohem více slunce, málo deště a postupně i oteplení. Vyplývá to z aktuální předpovědi Českého hydrometeorologického ústavu (ČHMÚ).

Zdroj: Jan Hrabě

Další zprávy

Ilustrační fotografie.

Zásilkovna odhalila plán. Zvýší kapacitu boxů, aniž by je rozšiřovala

V lokalitách, kde jsou Z-BOXy kvůli vysoké poptávce přetížené, dochází k praktické úpravě. Skupina Packeta, včetně české Zásilkovny, zvyšuje jejich kapacitu přidáváním více menších schránek – tedy bez zvětšování celého boxu a bez nutnosti zabírat další místo ve veřejném prostoru. Řada zásilek se pohodlně vejde i do menších dvířek, takže zákazníci získají více schránek pro vyzvednutí, aniž by bylo nutné zasahovat do okolí. Cílem je naplnit rostoucí poptávku a zároveň zůstat šetrní k prostředí měst a obcí.