Přejít k obsahu | Přejít k hlavnímu menu

Mobilní služby v Česku jsou předražené, míní Češi

Ilustrační foto
Ilustrační foto
Foto: Pixabay

Praha - Ceny mobilních služeb v Česku hodnotí nepříznivě 44 procent lidí. Červencový průzkum agentury Nielsen Admosphere ovšem zároveň ukázal, že Češi nemají o změnu operátora příliš velký zájem.

Cenovou úroveň mobilních služeb v Česku hodnotilo jako velmi nepříznivou 16 procent respondentů. Dalších 28 procent ji označilo za spíše nepříznivou. Opačný názor zastávalo 22 procent dotázaných a podle 29 procent lidí nejsou ceny u českých operátorů ani vysoké, ani nízké. Zbylých šest procent účastníků průzkumu volilo odpověď "nevím".

Podle výkonného ředitele Asociace provozovatelů mobilních sítí Jiřího Grunda analýza jasně říká, že většina občanů je s nabídkou mobilních služeb spokojena. 

Nejpozitivněji hodnotili ceny mobilních operátorů mladší uživatelé ve věku 15 až 34 let. Mezi pohlavími pak větší míru kritičnosti vykazovali muži. Nepříznivý postoj k cenové politice operátorů vyjádřilo 51 procent z nich, zatímco u žen se podíl nespokojených dostal na 37 procent.

"Pouze 11 procent zákazníků plánuje změnu operátora v následujících šesti měsících, přičemž v uplynulém roce svého poskytovatele mobilních služeb změnilo jen 13 procent klientů," uvádí společnost Nielsen Admosphere. 

Jedním ze způsobů, jakým se telekomunikační firmy snaží získat nové a udržet stávající zákazníky, je reklama. Největším inzerentem v segmentu mobilních operátorů je společnost O2, která za první pololetí umístila reklamu v celkové ceníkové hodnotě 376 milionů korun.

Druhé místo patřilo společnosti T-Mobile. Její kampaně dosahovaly hodnoty 366 milionů korun. Reklama Vodafone měla cenu 230 milionů korun.

Témata:  mobilní operátoři průzkumy mobily

Související

Aktuálně se děje

17. ledna 2025 16:44

Jaký bude jeho první krok? Už je jasno, co Trump udělá první den v úřadu

Zvolený prezident Donald Trump plánuje po svém nástupu do úřadu zahájit tvrdý postup vůči nelegální migraci prostřednictvím série exekutivních opatření. Tím chce splnit klíčový slib své volební kampaně a vyslat jasný signál, že hranice USA budou uzavřeny nelegálním přechodům a že osoby bez legálního pobytu, zejména ty s kriminální minulostí, mohou očekávat deportaci.

Zdroj: Libor Novák

Další zprávy