reklama

Redakci Lidových novin po 27 letech opustila jedna z jejich významných tváří - Petra Procházková. Za jejím odchodem má stát sílící vliv premiéra Andreje Babiše na chod novin. Odchod Procházkové spustil lavinu a svou výpověď předložili i další zaměstnanci Lidových novin.

Teď Procházková v rozhovoru pro MAM uvedla: „Z něčeho žít musíme. Takže jsem si stáhla aplikaci Uber a začala jsem se učit na zkoušky řidiče taxislužby. Budu moct psát jenom to, co chci, a nebudu na tom závislá ekonomicky. Když budu vidět, že mi peníze na měsíc nestačí, tak skočím do auta a přivydělám si Uberem.“

Tento čin dnes na Twitteru komentoval současný politik a bývalý novinář a šéfredaktor Lidových novin Jaromír Štětina, který napsal: „To už tady bylo za totality, že kvalifikovaní pracanti se museli uživit prací, která neodpovídala jejich profesi.“ Upozornil tak na dobu, ve které byli někteří lidé perzekvováni za své postoje. Jaromír Štětina už dříve veřejně podpořil Petru Procházkovou v jejím odchodu z redakce Lidových novin a veřejně jí za její počin poděkoval.

Procházková se však nesetkává jen s obdivnými či pozitivními odezvami na své jednání. Řada kritiků jí vyčítá, že odešla pozdě. V rozhovoru pro ČT24 se vyjádřil novinář Robert Malecký, který se domnívá, že směřování Lidových novin bylo zřejmé už v momentě, kdy propukla kauza spojená s údajnými dotačními podvody premiéra Babiše a uveřejněním zprávy OLAF o Čapím hnízdě. Tehdy novináři Lidových novin vydali článek o tom, že neshledali ve zprávě žádné podezření z podvodu, což Malecký považuje za čistě lživou zprávu.

Podobně jako Malecký se v rozhovoru pro stejnou televizi vyjádřil investigativní novinář Jaroslav Kmeta. Ten si myslí, že měla Procházková odejít z Lidových novin již před pěti lety. Procházková i jiní odcházející novináři tvrdí, že sice cítili osobní novinářskou svobodu, přesto však vnímají osobu Andreje Babiše jako problém. Poukazují na neslučitelnost jeho podnikání s pozicí premiéra, kterou zastává.

Loading...

1 komentář (Poslední 04.10. 12:28) Napište svůj názor

reklama