reklama

Samotná TV Nova záhy přiznala, že se jednalo o nepravdivý údaj. V reportáži byly uváděny náklady na pracovní cesty pirátských zastupitelů v čele s primátorem Zdeňkem Hřibem do USA a na Tchaj-wan, které měly činit 700 tisíc korun.

Jenže suma byla za náklady celého pražského magistrátu nejen za Piráty. "V této souvislosti chceme uvést na pravou míru chybnou informaci, která se objevila v naší reportáži. Informovali jsme v ní, že cesty pirátů stály 700 tis. korun. Tyto náklady, ale byly vynaloženy za celý pražský magistrát. Zahraniční cesty pirátů vyšly na 170 tis. korun," uvádí se v opravné zprávě TV Nova.

Pro poslance Jakuba Michálka nejde o dostatečný formát nápravy. "To je asi jako bych tvrdil, ze má ředitel zpravodajstvi Kratochvíl pět manzelek a pak to vydával za "nepřesny" údaj, kdyby měl pouze jednu. Jsem rád, že to uvedli (samozřejmě po další diskreditačni reportáži a v jiném čase) na pravou míru, ale mrzí mě, že se Nova za tuhle prasárnu ani pořádně nezvládla omluvit," uvedl na Facebooku Michálek.

Podle poslance je záměr reportáže značně podezřelý, i ve vztahu ke sledovanosti relace. "Televizní noviny sleduje cca milión divaků, tedy jde o nejsledovanější zpravodajství v zemi, lživý údaj, kde přehnala naše výdaje na zahraniční cesty pětinásobně, dokonce tam zmínila cestu na Tchaj-wan, která byla zadarmo. Fakt nechutná ulhaná reportáž o které snad ani nechci vědět, jak vznikla. Vykonstruovala tak totalní pseudokauzu a udajný problém v koalici," uvedl do souvislosti podezřelou reportáž poslanec Michálek.

6 komentářů (Poslední 12.05. 23:58) Napište svůj názor

reklama