Praha - Z globálního průzkumu společnosti Nielsen vyplynulo, že Čechy nakupování potravin nebaví. Ani vyhledávání slev nepatří mezi naše oblíbené koníčky, což je překvapivé zjištění.
Nakupování potravin baví jen 37 procent Čechů, což je téměř nejméně z celé Evropy. Ještě méně je tato činnost populární ve Finsku (31 pct). Zálibu v nakupování má v Evropě v průměru 53 procent obyvatel. 44 procent českých respondentů baví vyhledávání slev. Průměr v Evropě je přitom 61 procent.
"Velmi překvapivě Češi ani Slováci nenacházejí zábavu ve vyhledávání slev, což do značné míry ovlivňuje vysoké procento produktů již standardně nabízených v promocích a slevách v obou zemích," uvedla Mária Hukelová, mluvčí společnosti Nielsen.
V hodnocení nabídky potravin jsou Češi kritičtější než je průměr v Evropě - jen čtyři z deseti si myslí, že v prodejnách nacházejí dostatečně velký výběr potravin.
Každý druhý Čech (57 pct) považuje kvalitu čerstvých potravin za velmi důležitý faktor, který ho ovlivňuje při výběru místa nákupu. Jedním z vůbec nejdůležitějších faktorů pro dvě pětiny respondentů je nabídka čerstvého masa.
Aspekt "nejnižší ceny" hodnotí jako důležitý 36 procent českých spotřebitelů, evropský průměr dosahuje úrovně 47 procent. U nealkoholických nápojů 39 procent lidí a u alkoholických nápojů 40 procent respondentů deklaruje cenu jako jeden z faktorů ovlivňujících nákup produktu. U balených vod je to pak jen 29 procent.
Související
19. října 2024 18:22
30. ledna 2022 10:17
11. prosince 2021 10:40
16. května 2021 22:00
16. května 2021 15:55
31. března 2021 10:53