Praha – Další podklady nutné k rozhodnutí o budoucnosti mýtného systému dnes na žádost ministerstva pro místní rozvoj dodal rezort dopravy. Stávající smlouva s Kapschem vyprší na konci letošního roku a ministerstvo dopravy nestihlo najít pokračovatele provozu v řádném výběrovém řízení.
Ministryně Karla Šlechtová (za ANO) před jednáním kabinetu uvedla, že si podklady nechá posoudit svými právníky. Její úřad už minulý týden uvedl, že Ťokův rezort musí doložit, že dělá vše pro to, aby se zbavil závislosti na stávajícím dodavateli, firmě Kapsch. Šlechtová tvrdí, že jde o nezbytnou zákonnou podmínkou pro to, aby ministerstvo dopravy mohlo obejít povinnost zadání řádné soutěže a zakázku zadat Kapschi napřímo.
Prostřednictvím mýtných bran se mýtné v Česku vybírá od roku 2007 na více než 1400 kilometrech dálnic, rychlostních silnic a vybraných částech silnic první třídy. Za devět let provozu se na mýtném vybralo téměř 70 miliard Kč, přičemž za rok 2015 to bylo 9,7 miliardy Kč.
K návrhu ministerstva dopravy na prodloužení smlouvy s firmou Kapsch o tři roky za zhruba šest miliard korun se dnes vrátila také vláda. S tímto postupem, jehož schválení vládě nedoporučily dvě vládní pracovní komise, nesouhlasí zástupci ČSSD a podmiňují další jednání souhlasem MMR.
Šlechtové uvedla, že nové materiály dostala v pondělí v 6:30. „Toto je věc, kterou nerozhodnu nyní, ale v průběhu vlády si to nechám zhodnotit mými právníky zakázkáři a následně se vyslovím na vládě," řekla novinářům Šlechtová. Potřebuje prý čas na posouzení.
Koaliční rada se návrhem zabývala už minulý týden. Podle některých informací se členové vlády obávají toho, aby nebyly za rozhodnutí o prodloužení smlouvy s Kapschem trestně odpovědní. „Toto byla i má otázka," potvrdila dnes Šlechtová.
Témata: Ministerstvo dopravy České republiky, Karla Šlechtová, mýtné
Související
8. června 2023 18:01
14. září 2022 14:07
12. září 2022 11:15
18. srpna 2022 12:22
17. srpna 2022 17:37
5. července 2022 11:06