Přejít k obsahu | Přejít k hlavnímu menu

91 obětí a přes 5000 nakažených. Covid-19 se v Česku šíří dál

Ilustrační foto
Ilustrační foto
Foto: Mikuláš Křepelka / INCORP images

V Česku dosud v nemocnicích zemřelo 91 lidí nakažených novým koronavirem. Naopak 181 pacientů se z nemoci covid-19 podle ministerstva zdravotnictví vyléčilo. Podle údajů na resortním webu je v Česku k dnešnímu ránu 5033 nakažených. Laboratoře v úterý udělaly rekordních 7434 testů, jejich celkový počet tak stoupl na 98.681.

V úterý zemřelo šest lidí s koronavirem. Dnes k nim přibyl senior z Vysočiny.

Za úterý přibylo 195 lidí s nově prokázanou nákazou. Jejich celkový počet tak přesáhl 5000. Minulý týden zveřejnil Ústavu zdravotnických informací a statistiky odhad, podle kterého bude v půlce dubna v Česku kolem 8000 potvrzených případů a na konci měsíce 14.200.

Nejpočetnější je výskyt případů covid-19 nadále v Praze, kde na každých 100.000 obyvatel připadá podle ministerstva přibližně 92 lidí s touto nemocí. Praha má také největší absolutní počet nakažených. Ve městě zatím testy potvrdily 1260 případů, což je přibližně čtvrtina celkového počtu nakažených v republice. Druhý nejčastější výskyt covid-19 je v Olomouckém kraji, kde na 100.000 obyvatel připadá 73 lidí s pozitivním testem na koronavirus.

Největší podíl potvrzených případů nákazy koronavirem tvoří lidé ve věku 45 až 54 let, na které připadá téměř pětina ze všech nakažených. Jen mírně nižší podíl z celkového počtu případů tvoří lidé starší 65 let a dále ve věku mezi mezi 35 a 44 lety.

V nemocnicích bylo v úterý 432 pacientů nakažených koronavirem, o 24 více než v pondělí. U 103 z nich mělo onemocnění těžký průběh. Přibližně 30 procent lidí nakažených koronavirem, kteří byli v nemocnici, se už uzdravilo, nebo bylo propuštěno do domácí karantény.

Témata:  Česká republika koronavirus (coronavirus) COVID-19 EuroZprávy.cz

Související

Aktuálně se děje

10. prosince 2025 23:36

Vánoce jsou tady. Legendární kamion Coca-Cola vyráží na turné po republice

Ikonický červený vánoční kamion Coca-Cola se stal pro mnohé lidi po celém světě symbolem začátku sváteční sezóny. Tato tradice, která v sobě nese myšlenku vzájemné pospolitosti a sdílení, se po roce vrací i do České republiky, aby rozdávala vánoční kouzlo a zároveň podpořila dobrou věc. Letošní kampaň je navíc silně spojená s tradičním vánočním zvonečkem, který připomíná, že kouzlo Vánoc spočívá v okamžicích, kdy se schází rodina a přátelé.

Zdroj: Libor Novák

Další zprávy