Rekonstrukce Barrandovského mostu v Praze vstoupila do své závěrečné fáze. Původní plán, který počítal s dokončením prací do příštího roku, byl změněn, když se magistrát rozhodl sloučit poslední etapy projektu. Dělníci nyní přecházejí z oprav severní části mostu, který slouží pro směr z Braníku na Smíchov, na jeho jižní část. Opravy měly být původně dokončeny do konce letních prázdnin, ale vzhledem k horšímu stavu severní části mostu, než se očekávalo, došlo k prodloužení termínů. Navíc práce v pondělí zkomplikovalo deštivé počasí.
V poslední fázi rekonstrukce Barrandovského mostu se dopravní režim přiblíží tomu z třetí etapy. V každém směru budou k dispozici pouze tři pruhy místo původních čtyř. Jeden pruh, vedoucí z Jižní spojky na Smíchov, bude převeden do protisměru na již opravenou jižní polovinu mostu. Na severní části mostu se začne frézovat, jak upřesnila redaktorka ČT Kristýna Kolovrátková, informuje web ČT24.
Víkendové úpravy dopravního značení provedli pracovníci Technické správy komunikací (TSK) ve spolupráci s firmou Porr. Jižní most, kterým auta jezdí ze Smíchova do Braníku, je již opraven.
Velké dopravní kolony se v pondělí ráno tvořily v okolí Barrandovského mostu. Řidiči na nájezdu ze Strakonické se zdrželi zhruba dvacet minut, zatímco ve směru z Jižní spojky byla zpoždění deset minut. Kolona se rovněž vytvořila na Modřanské.
Čtěte také
Největším problémem zůstává uzavřená rampa ze Strakonické, což nutí řidiče využívat vratnou rampu u Lihovaru nebo najíždět na Pražský okruh. I na Pražském okruhu se však mohou setkat s komplikacemi kvůli opravám komunikace u Slivence, které provádí Ředitelství silnic a dálnic.
V polovině května TSK oznámila, že nebude schopna dokončit opravy Barrandovského mostu v plánovaném termínu kvůli horšímu stavu mostu, než se očekávalo. Podle Martina Řediny, manažera stavby z firmy Porr, je situace paradoxní, protože severní most, který je o pět let mladší než jižní, je ve výrazně horším stavu. Důvodem může být pravděpodobně nižší kvalita použitých materiálů.
Ředina v červenci uvedl, že rekonstrukce by mohla být dokončena nejdříve do konce listopadu. Po 1. prosinci je plánována zimní přestávka, ale pokud to počasí dovolí a obě strany se dohodnou, je možné prodloužit práce ještě o přibližně dva týdny.
V rámci 4. etapy rekonstrukce Barrandovského mostu se kromě samotných příprav prací koordinuje také s rekonstrukcí Pražského okruhu (D0). Pražské a TSK zástupci pravidelně komunikují s Ředitelstvím silnic a dálnic (ŘSD) a Ministerstvem dopravy, aby zajistili koordinaci obou projektů. Dopravní modely ukázaly, že neexistují zásadní negativní vlivy mezi těmito dvěma akcemi, přesto je možné očekávat zvýšený výskyt kolon a stresu pro řidiče. Souběh akcí nebude mít vliv na objízdné trasy, přičemž rekonstruovaná část Pražského okruhu není značená jako objízdná trasa.
Témata: Praha, Barrandovský most
Související
15. listopadu 2024 15:33
15. listopadu 2024 14:12
14. listopadu 2024 13:26
13. listopadu 2024 16:05
12. listopadu 2024 18:57
8. listopadu 2024 13:15