Přejít k obsahu | Přejít k hlavnímu menu

Češi více utrácejí za nadstandardní zdravotní péči, ale stále míň než na západě

Ilustrační foto
Ilustrační foto
Foto: Pixabay

Češi jsou více ochotní utrácet za nadstandardní zdravotní péči. Přesto však tyto výdaje rostou jen pozvolna a loni tvořily jen 2,8 procenta výdajů domácností. V zemích západní Evropy lidé za své zdraví utrácejí větší část domácího rozpočtu, vyplývá z dat Eurostatu.

Průměrné výdaje obyvatel ČR za zdravotní péči vzrostly za posledních deset let zhruba o polovinu. V průměru tak podle dat Eurostatu zaplatí každý Čech ročně za zdravotní péči více než 7000 korun, zatímco před deseti lety to bylo 5000 korun.

"Na jedné straně to ukazuje, že máme robustní a velmi dobře fungující zdravotní péči zdarma. Na druhé straně je ale vidět, že Češi si ještě úplně nezvykli, že nejlepší investicí je ta do vlastního zdraví a do zdravotní péče míří jen malá část rozpočtu domácností,“ uvedl zakladatel a majitel Labs1503 Daniele Mastrachi. Labs1503 zastřešuje v ČR několik značek zaměřených na zvyšování kvality života.

Za alkohol a cigarety utratí české domácnosti třikrát tolik. "Na alkohol a cigarety míří v průměru přes osm procent rozpočtu domácností, toto číslo navíc za posledních deset let nekleslo, doplnil Matúš Valach ze společnosti Labs1503.

V Německu vydávají za zdravotní péči v průměru přes pět procent a třeba ve Švýcarsku dokonce přes 16 procent. "V západních zemích je samozřejmě zdravotní péče výrazně dražší než v České republice, ale zároveň jsou lidé ochotni do zdraví více investovat,“ vysvětlil Valach. Vyšší výdaje míří především do péče o chrup, fyzioterapii či různé formy ochrany psychického zdraví.

 

Témata:  Češi lékaři

Související

Aktuálně se děje

31. května 2025 21:49

Je to jedlé? Sydney Sweeney vyvolala nadšení i odpor svým novým mýdlem

Hollywoodská hvězda Sidney Sweeney opět rozčeřila vody showbyznysu – tentokrát ale doslova. Známá především díky rolím v seriálech Euforie a Příběh služebnice nyní přichází s produktem, který posouvá hranice osobního marketingu: limitovanou edicí mýdla údajně vyrobeného z její vlastní koupelové vody.

Zdroj: Robert Meichsner

Další zprávy