Přejít k obsahu | Přejít k hlavnímu menu

Česká pošta začala zpoplatňovat SIPO i pro bezhotovostní platby

Česká pošta
Česká pošta
Foto: Radek Sycha, EuroZprávy.cz

Česká pošta od dnešního dne zpoplatnila službu SIPO i pro bezhotovostní platby formou inkasa z bankovního účtu. Pokud zákazník vyžadoval potvrzení pouze e-mailem, byla služba dosud zdarma. Nově za ní podnik vybírá pět korun. Důvodem jsou rostoucí náklady.

Klientovi se v daný den platba automaticky strhne z účtu a pošta mu následně, rovněž automaticky, zašle e-mail s potvrzením. Za to si podnik naúčtuje pět korun. Pokud chce zákazník zaslat doklad v papírové podobě, vyjde ho to na 15 korun. Stejně stojí jednorázový příkaz k úhradě. Na pobočce pošty pak za vyřízení SIPO zaplatí 25 korun a u doručovatele 29 korun.

"Česká pošta zpoplatnila od října zpracování, správu a zaslání dokladu SIPO elektronickou formou. Reaguje tak na zvyšující se náklady na správu databáze a systémů, díky kterým je jedna platba rozesílána na více účtů, které plátce SIPO uvedl. Přistoupili jsme k nejnižší možné částce pět korun, která pouze pokrývá zvýšené náklady," uvedl už dříve mluvčí ČP Matyáš Vitík.

Službu SIPO využívají tři miliony lidí. Zkratka SIPO znamená název: "Sdružené inkaso plateb obyvatelstva", což je služba, která umožňuje sloučit několik pravidelných inkasních příkazů od různých společností do jediné platby, která je automaticky stržena z účtu plátce.

Témata:  Česká pošta

Související

Aktuálně se děje

4. srpna 2025 10:54

Tajemství parte Jiřího Krampola (†87). Smuteční hosté dostali jasný pokyn

V týdnu budou vrcholit přípravy na poslední rozloučení s Jiřím Krampolem, který zemřel během posledního červencového víkendu ve věku 87 let. Pohřeb se blíží, což potvrzuje i zveřejněné smuteční oznámení. 

Zdroj: Dan Šrámek

Další zprávy

Pendolino, ilustrační fotografie.

Pendolino na nové trase. České dráhy očekávají, že padne rekord

České dráhy od konce srpna nasadí denně na jeden pár vlaků Jižní expres vysokorychlostní jednotku Pendolino. Nasazení na koridoru mezi Prahou a Českými Budějovicemi umožní nejen zkrácení jízdní doby pro cesty do a z jihočeské metropole, ale také bude znamenat pokoření dosavadního maximálního rychlostního limitu na tuzemské železnici v rámci pravidelného vlakového provozu. Na modernizovaných traťových úsecích se totiž počítá s tím, že Pendolino pojede rychleji než 160 km/h, což je dosavadní traťové maximum v České republice.