Přejít k obsahu | Přejít k hlavnímu menu

Česká pošta začala zpoplatňovat SIPO i pro bezhotovostní platby

Česká pošta
Česká pošta
Foto: Radek Sycha, EuroZprávy.cz

Česká pošta od dnešního dne zpoplatnila službu SIPO i pro bezhotovostní platby formou inkasa z bankovního účtu. Pokud zákazník vyžadoval potvrzení pouze e-mailem, byla služba dosud zdarma. Nově za ní podnik vybírá pět korun. Důvodem jsou rostoucí náklady.

Klientovi se v daný den platba automaticky strhne z účtu a pošta mu následně, rovněž automaticky, zašle e-mail s potvrzením. Za to si podnik naúčtuje pět korun. Pokud chce zákazník zaslat doklad v papírové podobě, vyjde ho to na 15 korun. Stejně stojí jednorázový příkaz k úhradě. Na pobočce pošty pak za vyřízení SIPO zaplatí 25 korun a u doručovatele 29 korun.

"Česká pošta zpoplatnila od října zpracování, správu a zaslání dokladu SIPO elektronickou formou. Reaguje tak na zvyšující se náklady na správu databáze a systémů, díky kterým je jedna platba rozesílána na více účtů, které plátce SIPO uvedl. Přistoupili jsme k nejnižší možné částce pět korun, která pouze pokrývá zvýšené náklady," uvedl už dříve mluvčí ČP Matyáš Vitík.

Službu SIPO využívají tři miliony lidí. Zkratka SIPO znamená název: "Sdružené inkaso plateb obyvatelstva", což je služba, která umožňuje sloučit několik pravidelných inkasních příkazů od různých společností do jediné platby, která je automaticky stržena z účtu plátce.

Témata:  Česká pošta

Související

Aktuálně se děje

1. prosince 2025 13:58

Andrew upadá do zapomnění. S bývalým princem se snaží zúčtovat i Irové

Zúčtování s bývalým princem Andrewem nabírá ve Velké Británii na obrátkách. Zástupci města v severoirském hrabství Antrim rozhodli o přejmenování ulice, která nesla princovo jméno téměř 40 let. Upozornila na to BBC

Zdroj: Lucie Podzimková

Další zprávy

Peníze na důchody, ilustrační fotografie

Valorizaci důchodů doprovodí novinka. Úřad připomněl, co se chystá

Důchody budou od ledna po pravidelné valorizaci vypláceny v nové výši, ale nejde o jedinou změnu. Česká správa sociálního zabezpečení od ledna na základě změny zákona přestává automaticky zasílat valorizační oznámení v listinné podobě. Změna směřuje k modernizaci a zefektivnění komunikace s klienty a ke snížení množství listinných dokumentů.