reklama

Novinářům to dnes v Jihlavě řekli ministr dopravy Vladimír Kremlík (za ANO), hejtman Vysočiny Jiří Běhounek (za ČSSD) a zástupci ŘSD.

Sedm nouzových odstavných ploch bude připraveno v listopadu, osmá přibude v prosinci, kvůli náročnějším stavebním úpravám, řekl František Sedláček, ředitel provozního úseku ŘSD. První odstavná plocha bude na kilometru 70, poslední na kilometru 174,5. V příštím roce by k nim měly přibýt plochy s až 250 místy pro kamiony. Využívat je podle Kremlíka bude možné jen při mimořádných událostech, které budou znamenat minimálně tříhodinové kolony.

Při mimořádných událostech by mělo být možné, aby policie povolala na dálnici zástupce správce komunikace, který může například rozhodnout o dočasném odstranění svodidel, aby byl provoz usnadněn.

Ředitelství silnic a dálnic nyní na Vysočině modernizuje čtyři úseky dálnic. Práce mezi Velkým Beranovem a Měřínem skončí už k polovině října, řekl za ŘSD Tomáš Gross. Práce v úseku mezi Koberovicemi a Humpolcem ukončí podle Kremlíka stavební firma před zimou k 7. listopadu a úsek od Humpolce k Věrnému Jeníkov do 15. listopadu. Na posledním úseku u Velkého Meziříčí se bude pracovat do konce listopadu. Po skončení prací zmizí z dálnice i betonová svodidla, která zužují jízdní pruhy. Jejich odstranění usnadní provoz i zimní údržbu.

Dva posypové vozy budou stát od 1. listopadu na exitu 90. ve směru na Brno. "V průběhu roku 2020 bude na této větvi ještě postavené silo se solankovým hospodářstvím, momentálně se provádějí diagnostické a hydrologické průzkumy," řekl Sedláček. ŘSD podle něho zvažuje, že další sypač bude připravený na exitu u Domašova.

Minulou zimu byly na D1 na Vysočině problémy hlavně v opravovaném úseku mezi Humpolcem a Větrným Jeníkovem, kde stavbaři nestihli dokončit práce před zimou. Při sněžení v prosinci tam byly kolony aut. Některá auta tehdy v koloně stála až 14 hodin. Stát pak původním stavebním firmám vypověděl smlouvu a letos zadal zakázku znovu.

Loading...

1 komentář (Poslední 28.09. 21:38) Napište svůj názor

reklama