reklama

Den otců si podle ředitele komunikace obchodů Albert Jiřího Marečka pomalu zakládá tradici. "Vzhledem k veliké oblibě piva u nás očekáváme v případě Dne otců zvýšený zájem u piv z minipivovarů, které jsme nově zařadili do nabídky v sedmi desítkách prodejen. Nabízíme přes 150 druhů piv z 28 minipivovarů. Výběr se liší prodejnu od prodejny a tvoří ho vzhledem k malému výstavu a omezené nabídce vždy pouze piva z oblastí, které jsou nejblíže dané prodejně," uvedl.

Na vyšší prodeje alkoholu ve spojitosti s tímto svátkem spoléhá také společnost Globus. Plošnou propagaci ale neplánuje. "Zaznamenáváme pouze lehké výkyvy v prodejích. V případě alkoholu zákazníkům nabízíme standardní široký sortiment včetně běžných promocí," uvedla mluvčí Globusu Lutfia Volfová.

Na Den otců naopak upozorňuje a limitovanou edici produktů připravila značka Lush s přírodní kosmetikou. "Rok od roku má kolekce ke Dni otců zvyšující tendenci a nabírá na popularitě, ale stále svátek nepřekonal například Den matek nebo Valentýna," řekla na dotaz ČTK zástupkyně společnosti. Akci ke Dni otců připravila dále také parfumerie Sephora. Tento týden nabízela slevu na vybrané produkty pro muže.

Den otců se poprvé slavil v červnu 1910 v americkém městečku Spokane ve státě Washington. Tradici založila Sonora Smartová Doddová na počest svého otce, který ji a její bratry po smrti jejich matky sám vychoval. Na nápad zakladatelka tradice přišla při mši na Den matek. Mínila, že by si ocenění za péči zasloužili i muži, kteří se odpovědně a s láskou starají o své potomky a rodiny. Postupně se svátek rozšířil do desítek zemí světa. Někde se ale slaví v jiném než červnovém termínu a oslavy mívají také různou podobu.

Loading...
reklama