reklama

Letošní březen a duben se podle nich nesl v duchu panických nákupů a snaze předzásobit se. Nákupy všech potravin například podle Barbary Anny Bezouškové ze společnosti Nielsen rostly meziročně rychleji než ve zbytku roku. Nárůst zdravých potravin byl přitom ještě zhruba o třetinu rychlejší než v celém potravinovém koši. Volně prodejné vitamíny podle ní vzrostly o více než 80 procent. "Více než v jiných měsících rostly i prodeje ovoce, nejvýrazněji citrony a zázvor, který proti standardnímu růstu okolo deseti procent vyrostl v období březen až duben o 115 procent," uvedla.

Mlékárna Hollandia zase zaznamenala za jarního nouzového stavu meziroční nárůst prodejů o pět procent. "Spotřebitelé v té době v nákupním chování akcentovali faktor zdraví, což se projevilo na větší preferenci jogurtů a jogurtových výrobků. Částečnou roli pak mohl sehrát i faktor předzásobení, zejména v březnových týdnech," vysvětlil marketingový manažer Hollandia Jan Škoda.

"On-line supermarket Rohlik.cz evidoval na jaře zhruba jeden a půlkrát vyšší zájem o müsli, kaše, tyčinky nebo ořechy než v jiném období," řekla ČTK mluvčí e-shopu Zdeňka Svoboda Kuhnová. "V případě produktů ze sortimentu doplňků stravy jsme během jarního nouzového stavu zaznamenali až stoprocentní nárůst prodeje oproti stejnému období v loňském roce. V případě biopotravin došlo k nárůstu v řadu jednotek procent," uvedl manažer komunikace dm drogerie markt Jiří Peroutka.

V obchodech s potravinami za září a část října zatím podle Bezouškové nelze pozorovat vyšší poptávku po zdraví prospěšných výrobcích. Škoda i Svoboda Kuhnová ale potvrzují, že na podzim se lidé tradičně zaměřují na posílení imunity a kupují potraviny, keré přispívají k vyšší obranyschopnosti.

Předseda obchodního Družstva CBA Roman Mazák na dotaz ČTK upozornil, že lidé v menších obcích jsou zvyklí si velkou část zdravých potravin zajistit vlastním pěstěním nebo chovem. O zdravé potraviny podle něj proto v malých vesnických obchodech zájem na jaře nevzrostl a žádnou změnu neočekává ani v současné době, dodal.

reklama