reklama

Sportovci by podle lékařky měli při prevenci dodržovat především nařízení vlády a hygieniků. Přestat s tréninkem by pak měli při zvýšené teplotě, při bolesti na hrudi, dušnosti, únavě či bušení srdce. Prevencí je také zvyšování imunity prostřednictvím kvalitní, pestré a vyvážené stravy, dostatečným spánkem a pravidelným pohybem.

Jiravská Godula uvedla, že 30 až 40 minut pohybu ve středně intenzivní zátěži třikrát až čtyřikrát za týden naopak slouží jako prevence, ale i zlepšuje průběh infekce. "Na naší imunitě se podílejí i vztahy s kamarády a v rodině, má to velký význam. Také je to dodržování svých zvyků, určité rutiny, nenechat se vyvést z míry každou novou informací, která bude," řekla.

Covid-19 podle lékařky postihuje srdce asi u pětiny hospitalizovaných. V případě, že se sportovec nakazí, měl by při návratu po zotavení dbát pokynů klubového lékaře. "Po odeznění symptomů covidu má být sportovec sedm dní bez tréninku a dalších sedm dnů má narůstat tréninkový plán, tedy za 14 dnů se v normálních běžných podmínkách dostává na svůj běžný tréninkový plán," dodala.

Nákazu novým typem koronaviru ohlásila už řada vrcholových sportovců včetně světové tenisové jedničky Srba Novaka Djokoviče. V Česku virus zasáhl do závěru první fotbalové ligy poté, co jsou kvůli čtyřem případům nákazy fotbalisté Karviné od 2. července ve dvoutýdenní karanténě. Ve čtvrtek klub oznámil pozitivní výsledek u dalšího fotbalisty.

Loading...
reklama