Přejít k obsahu | Přejít k hlavnímu menu

Na zimní gumy už přezulo 70 procent řidičů

Přezutí pneumatik, ilustrační fotografie
Přezutí pneumatik, ilustrační fotografie
Foto: Adam Mráček / INCORP images

Na zimní nebo celoroční pneumatiky letos k 1. listopadu přezulo 70 procent řidičů, což je stejně jako v minulém roce. Na rozdíl od předchozích let však řidiči začali s přezouváním už začátkem října a díky tomu se většina z nich vyhnula potížím s hledáním volného termínu v pneuservisech. Vyplývá to ze statistik serveru Pneumatiky.cz.

“Zatímco v předchozích letech začal opravdový start sezóny až v polovině října, letos byl zvýšený zájem o nové pneu patrný už v září. V druhé polovině září se prodalo přibližně o 60 procent více pneumatik než v minulém roce," řekl ČTK ředitel Pneumatiky.cz Vojtěch Schwangmaier.

K rychlejšímu nákupu mohl řidiče motivovat i růst cen pneumatik a nedostupnost některých rozměrů. Zimní pneumatiky meziročně zdražily o šest procent, tedy asi 500 Kč za sadu, především kvůli zvýšení cen výrobních materiálů a kontejnerové dopravy.

Díky dřívějšímu startu sezóny pneuservisy v druhé polovině října nečelily takovému tlaku jako obvykle. Zatímco v minulých letech nechávala podle Schwangmaiera řada řidičů přezouvání na poslední chvíli, letos mělo podle průzkumu Pneumatiky.cz přezuto v polovině října na zimní nebo celoroční pneumatiky 43 procent řidičů. Přibližně 80 procent řidičů letos nenarazilo při hledání volného termínu na žádné komplikace. Jen 17 procent se potýkalo s drobnějšími problémy a pouze tři procenta řidičů měla problém s nalezením volného termínu.

Za zvýšeným zájmem o pneumatiky může být podle Schwangmaiera i skutečnost, že se řidiči naučili žít s pandemií koronaviru. Lidé v říjnu neočekávali návrat nejpřísnějších opatření, část z nich kupovala nové pneumatiky i kvůli častějšímu cestování i zimním dovoleným. Lockdown v říjnu čekala jen pětina řidičů.

Zimní pneu s alespoň čtyřmi milimetry vzorku musí mít od začátku listopadu do konce března vozidlo obuté při zhoršených povětrnostních podmínkách, zejména sněhu a náledí. Povinné jsou také v úsecích označených dopravní značkou.

Nejoblíbenější značkou zimních pneumatik je tradičně český Barum, na kterou minulou zimní sezónu přezouvalo 20 procent řidičů. Ve střední třídě má na trhu zimních pneumatik nejsilnější pozici jihokorejský výrobce Hankook a v prémiové třídě jsou nejoblíbenější finský Nokian a německý Continental.

Témata:  pneumatiky auto

Aktuálně se děje

22. dubna 2024 20:13

Pavel nadále plánuje pořádat jednání ohledně důchodové reformy

Prezident Petr Pavel nadále plánuje pořádat jednání ohledně důchodové reformy a nevylučuje možnost svolání kulatého stolu s představiteli tripartity a odborníky. Tuto možnost zmínil na tiskové konferenci a navrhuje termín na přelomu května a června. 

Zdroj: Karolína Svobodová

Další zprávy