“Zatímco v předchozích letech začal opravdový start sezóny až v polovině října, letos byl zvýšený zájem o nové pneu patrný už v září. V druhé polovině září se prodalo přibližně o 60 procent více pneumatik než v minulém roce," řekl ČTK ředitel Pneumatiky.cz Vojtěch Schwangmaier.

K rychlejšímu nákupu mohl řidiče motivovat i růst cen pneumatik a nedostupnost některých rozměrů. Zimní pneumatiky meziročně zdražily o šest procent, tedy asi 500 Kč za sadu, především kvůli zvýšení cen výrobních materiálů a kontejnerové dopravy.

Díky dřívějšímu startu sezóny pneuservisy v druhé polovině října nečelily takovému tlaku jako obvykle. Zatímco v minulých letech nechávala podle Schwangmaiera řada řidičů přezouvání na poslední chvíli, letos mělo podle průzkumu Pneumatiky.cz přezuto v polovině října na zimní nebo celoroční pneumatiky 43 procent řidičů. Přibližně 80 procent řidičů letos nenarazilo při hledání volného termínu na žádné komplikace. Jen 17 procent se potýkalo s drobnějšími problémy a pouze tři procenta řidičů měla problém s nalezením volného termínu.

Za zvýšeným zájmem o pneumatiky může být podle Schwangmaiera i skutečnost, že se řidiči naučili žít s pandemií koronaviru. Lidé v říjnu neočekávali návrat nejpřísnějších opatření, část z nich kupovala nové pneumatiky i kvůli častějšímu cestování i zimním dovoleným. Lockdown v říjnu čekala jen pětina řidičů.

Zimní pneu s alespoň čtyřmi milimetry vzorku musí mít od začátku listopadu do konce března vozidlo obuté při zhoršených povětrnostních podmínkách, zejména sněhu a náledí. Povinné jsou také v úsecích označených dopravní značkou.

Nejoblíbenější značkou zimních pneumatik je tradičně český Barum, na kterou minulou zimní sezónu přezouvalo 20 procent řidičů. Ve střední třídě má na trhu zimních pneumatik nejsilnější pozici jihokorejský výrobce Hankook a v prémiové třídě jsou nejoblíbenější finský Nokian a německý Continental.