"Nejčastěji k dopravním nehodám dochází kvůli tomu, že se řidiči plně nevěnují řízení vozidla. Obecně je velkým problémem přeceňování svých schopností. Mezi nejtragičtější příčiny nehod potom patří nepřizpůsobení rychlosti dopravně technickému stavu vozovky," řekl při bilancování dosavadní nehodovosti Zlý.

Nejčastější příčinou nehod je podle policejních statistik nesprávný způsob jízdy, který byl až u 70 procent nehod. K dalším častým prohřeškům řidičů patří nepřiměřená rychlost a nedání přednosti v jízdě, které mají shodně 14,5procentní podíl na nehodách. Požití alkoholu u řidiče policisté zjistila při 3582 nehodách, meziročně o 254 případů více.

Spolu s počtem nehod letos stoupl také počet asistenčních zásahů u nehod a poruch. Za prvních devět měsíců roku asistenční služby zasahovaly u 79.696 případů, což je 3,5procentní nárůst oproti roku 2021. V průměru tak jde o 292 asistencí denně, nejčastěji kvůli poruchám vozidel. Více než třetina případů se stala v létě.

"Na pomoc motoristům jsme v létě vyráželi obdobně jako loni, což bylo s ohledem na vysoké ceny pohonných hmot překvapení. Na lidech byl ovšem znát hlad po cestování po covidových letech a také potřeba vyrazit na dovolenou před tím, než tvrdě zasáhne ekonomická krize," uvedl provozní ředitel Europ Assistance Jan Procházka. Podle něj se tak potvrdily výsledky předprázdninového průzkumu Holiday Barometer, že na letní dovolenou vyrazí tři čtvrtiny Čechů a dvě třetiny z nich bude cestovat autem. Mimo ČR a Slovensko asistenční týmy během letních měsíců vyrážely na pomoc českým motoristům nejčastěji do Německa.