Koalici Pirátů a Starostů a nezávislých (STAN) stála loňská sněmovní kampaň 81,3 milionu korun. Vyplývá to ze zprávy o financování kampaně, kterou uskupení odevzdalo Úřadu pro dohled nad hospodařením politických stran a hnutí. O čtyři roky dříve při samostatné kandidatuře utratily oba subjekty v součtu o 8,3 milionů korun méně.
Před sněmovními volbami v roce 2017 dali Piráti na kampaň necelých 16,3 milionu korun, Starosty stála samostatná kampaň po krachu předvolební koalice s lidovci 56,7 milionu korun.
Piráti tehdy skončili ve volbách třetí za ANO a ODS a získali 22 poslanců, Starostové do dolní komory s 5,18 procenty pronikli jen těsně a získali šest mandátů.
Při loňské společné kandidatuře se Piráti podle koaliční dohody se STAN na kampani podíleli z větší části. Z vlastních zdrojů se zavázali na společnou kampaň přispět 33 miliony korun, Starostové 16 miliony.
Jejich koalice skončila třetí za Spolu (ODS, KDU-ČSL, TOP 09) a ANO. Kvůli preferenčním hlasům však získal STAN velkou většinu ze 37 mandátů, Piráti mají nově jen čtyřčlenný poslanecký klub.
Související
9. listopadu 2024 14:28
10. října 2024 17:46
1. října 2024 11:45
30. září 2024 13:25
29. září 2024 13:33