Přejít k obsahu | Přejít k hlavnímu menu

Piráty a STAN stála loňská sněmovní kampaň 81,3 milionu korun

Volební štáb Pirátů a STAN
Volební štáb Pirátů a STAN
Foto: Michal Kalášek / INCORP images

Koalici Pirátů a Starostů a nezávislých (STAN) stála loňská sněmovní kampaň 81,3 milionu korun. Vyplývá to ze zprávy o financování kampaně, kterou uskupení odevzdalo Úřadu pro dohled nad hospodařením politických stran a hnutí. O čtyři roky dříve při samostatné kandidatuře utratily oba subjekty v součtu o 8,3 milionů korun méně.

Před sněmovními volbami v roce 2017 dali Piráti na kampaň necelých 16,3 milionu korun, Starosty stála samostatná kampaň po krachu předvolební koalice s lidovci 56,7 milionu korun.

Piráti tehdy skončili ve volbách třetí za ANO a ODS a získali 22 poslanců, Starostové do dolní komory s 5,18 procenty pronikli jen těsně a získali šest mandátů.

Při loňské společné kandidatuře se Piráti podle koaliční dohody se STAN na kampani podíleli z větší části. Z vlastních zdrojů se zavázali na společnou kampaň přispět 33 miliony korun, Starostové 16 miliony.

Jejich koalice skončila třetí za Spolu (ODS, KDU-ČSL, TOP 09) a ANO. Kvůli preferenčním hlasům však získal STAN velkou většinu ze 37 mandátů, Piráti mají nově jen čtyřčlenný poslanecký klub.

Témata:  Česká pirátská strana Starostové a nezávislí

Související

Aktuálně se děje

4. srpna 2025 11:38

Tragédie na Islandu. Malou Němku smetla vlna, příběh má špatný konec

Na Islandu se o uplynulém víkendu stala neobvyklá tragédie, při které zemřelo dítě. Teprve devítiletá dívka přišla o život na pláži v populární turistické destinaci na jihu ostrova. Osudnou se jí stala nečekaně vysoká vlna. 

Zdroj: Lucie Podzimková

Další zprávy

Pendolino, ilustrační fotografie.

Pendolino na nové trase. České dráhy očekávají, že padne rekord

České dráhy od konce srpna nasadí denně na jeden pár vlaků Jižní expres vysokorychlostní jednotku Pendolino. Nasazení na koridoru mezi Prahou a Českými Budějovicemi umožní nejen zkrácení jízdní doby pro cesty do a z jihočeské metropole, ale také bude znamenat pokoření dosavadního maximálního rychlostního limitu na tuzemské železnici v rámci pravidelného vlakového provozu. Na modernizovaných traťových úsecích se totiž počítá s tím, že Pendolino pojede rychleji než 160 km/h, což je dosavadní traťové maximum v České republice.