Přejít k obsahu | Přejít k hlavnímu menu

Pražskou integrovanou dopravu zatím zásadní změny nečekají

Tramvaje v Praze, ilustrační fotografie
Tramvaje v Praze, ilustrační fotografie
Foto: Mariusz Stankowski / INCORP images

V pražské integrované dopravě (PID) se od 1. března zatím neočekávají žádné zásadní změny. Jezdit přestanou školní autobusy. Na dotaz ČTK to dnes uvedl náměstek primátora Adam Scheinherr (Praha Sobě). Omezený bude provoz některých příměstských vlaků. Cestující musí mít v MHD i na zastávkách zakryté dýchací cesty a prodloužené již byly intervaly. V rámci PID již dnes fungují linky v hlavním městě a Středočeském kraji. Provoz PID vyjde ročně okolo 20 miliard korun.

"Veškerá opatření koordinujeme podle doporučení hygienické stanice. Nic zásadního se od zítra (pondělí 1. března) nechystá. Uvidíme, jak se bude vyvíjet poptávka cestujících," uvedl dnes Scheinherr.

Od pondělí budou zrušeny školní spoje na území hlavního města. Ve Středočeském kraji mají přestat jezdit od 7. března. Od pondělí pak bude ve špičkách prodloužený interval na příměstské vlakové lince S49, a to ze současných 30 na 60 minut.

Veřejná doprava v hlavním městě nyní jezdí podle omezených jízdních řádů a v souvislosti s vládním zákazem vycházení po 21:00 postupně končí denní provoz již po 22:00. Cestující musí mít v MHD i na zastávkách zakrytý nos a ústa, zrušené je nastupování prvními dveřmi a zrušený byl prodej jízdenek u řidiče.

PID sdružuje pražskou městskou dopravu i příměstské autobusové a vlakové linky. Hlavní město letos vydá na fungování PID proti loňsku o miliardu korun více, celkem 17,6 miliardy korun. Nejvíc peněz dostane na kompenzacích dopravní podnik (DPP), a to přes 15 miliard korun.

Témata:  Praha mhd

Související

Aktuálně se děje

17. ledna 2025 18:12

Konec tranzitu plynu přes Ukrajinu: Co to znamená pro Rusko a EU?

Po více než čtyřiceti letech nepřerušeného toku ruského plynu přes Ukrajinu do Evropy byl 1. ledna 2025 zastaven tranzit plynu přes plynovod Urengoj–Pomary–Užhorod. Tento krok znamená konec jedné éry a přináší závažné ekonomické i geopolitické důsledky pro Rusko, Ukrajinu a Evropu. Navzdory tomu, že ani ruská invaze na Ukrajinu v roce 2022, ani následné ukrajinské protiútoky nedokázaly tranzit narušit, obě strany nebyly schopny uzavřít novou dohodu o přepravě plynu.

Zdroj: Libor Novák

Další zprávy