“Moje vize byla nemít žádný portrét ani žádnou známku, není to totiž zrovna způsob prezentace, který by mi byl vlastní. Ale když jsem viděl odezvu ze strany lidí, kteří by chtěli mít portrét prezidenta ve školách nebo na úřadech, tak jsem nakonec dal zelenou kreativnímu týmu, aby se toho chopil. Já jsem s výsledkem velmi spokojený a věřím, že všem, kteří čekají na portrét nebo na známku, to udělá radost,” řekl prezident Petr Pavel na tiskové konferenci.

Barevný koncept nazvaný Kolóra na tiskové konferenci kreativní tým představil takto: Česká republika je země plná barev. A každá z těch barev v sobě ukrývá odkaz na nějaké místo, událost, nebo věc, kterou nosíme ve svých srdcích. Je jich nespočet. Vybrali jsme tedy alespoň pár z nich, které každý z nás dobře zná a hovoří k nám důvěrným hlasem.

Známky v 10 různých barvách budou na poštách dostupné od 7. června, cena jedné známky je dle aktuálního ceníku České pošty 23 korun, odpovídá ceně za obyčejné psaní. Nominální hodnota je na známce zastoupena symbolem „B”. Známky budou samolepící a bude je možné zakoupit v tzv. výplatním poštovním archu se všemi deseti barvami za 230 Kč. V první emisi tiskárna vytiskne 100 000 archů, tedy celkem milion známek.

reklama