Nejúsporněji se Češi chovají při spotřebě vody, čisté svědomí má v této oblasti 87 procent lidí. Naopak pouze tři procenta dotazovaných uvádí, že svou spotřebu vody nijak nehlídají. Obdobné je to u energií. Asi 83 procent Čechů šetří na vytápění a 81 procent na elektrické energii, ať už prostřednictvím energeticky nenáročných spotřebičů, využíváním úsporných žárovek a dalších úsporných opatření.

Na jídle šetří asi 80 procent respondentů. Nenakupují například zbytečně velké množství jídla, nevyhazují jídlo nebo k nákupu využívají akce. Potravinové i další akce pravidelně sleduje a bere v úvahu při rozhodování o nákupu 68 procent dotazovaných. Pouze šest procent lidí zvýhodněné nabídky zcela bojkotuje. Dvě třetiny respondentů současně nenakoupí na základě letáku či reklamy, aniž by se přesvědčily o výhodnosti nabídky.

Správně nastavené smlouvy, ať už s dodavateli energií, mobilními operátory nebo u finančních produktů, zmiňují tři čtvrtiny Čechů. V tomto ohledu se ale často mohou mýlit. Odborníci doporučují revidovat smlouvy alespoň jednou ročně, aby nebyly zastaralé. "Situace na trhu se neustále mění, a pokud se zákazníci nezajímají o současné trendy či výhodné nabídky, mohou jim doslova protékat peníze mezi prsty," upozornil marketingový ředitel Cofidisu Milan Bouda.

Největší rezervy v šetření mají české domácnosti podle průzkumu v oblasti dopravy. Více než desetina respondentů uvádí, že na dopravě vůbec nešetří a o alternativy běžného ježdění autem se nezajímá. Na rozdíl od všech ostatních zkoumaných oblastí, kde nejčastěji šetří starší generace, dosahuje v oblasti dopravy nejlepších výsledků naopak generace nejmladších lidí do 26 let.