V výzkumu vyplynulo, že vánoční večírky plánují více než tři čtvrtiny společností, které mají do 250 zaměstnanců. Zhruba třetina firem uvedla, že rozpočet na vánoční večírky navyšuje o inflaci, aby měly stejnou úroveň jako v minulosti. Pouze osm procent firem chce utratit výrazně více peněz než dříve. Více než polovina firem rozpočet navyšovat nehodlá a zhruba pětina chce utratit méně než v minulých letech.

Podle ředitelky společnosti Sodexo Martiny Machové je pochopitelné, že velká část firem večírky plánuje, protože kvůli pandemii koronaviru se musely tyto akce dlouhou dobu odkládat. "Myslím, že dříve nebo později se stejně budeme muset všichni smířit s tím, že to, co se nyní děje, je dost možná nový normál," doplnila

Z průzkumu také vyplynulo, že 86 procent firem plánuje nějaké vánoční dárky pro své zaměstnance. Nejčastěji jde o hmotné dárky, které chce lidem rozdat 56 procent společností. Finanční odměny k výplatě chce zaměstnancům dát 23 procent firem.

Ze společností, které plánují vánoční dárky pro své zaměstnance, je chce 23 procent dát pouze některým jako odměnu. Pouze deset procent firem s více než 500 zaměstnanci dává dárky všem lidem. Z firem s více 1000 zaměstnanci to plánují jen tři procenta společností. Plošné dárky plánují spíše menší firmy do zhruba 100 zaměstnanců.

Machová doplnila, že rozpočty firem jsou nyní napjaté a proto na dárky nezbývá příliš mnoho peněz. S dárky do 500 Kč počítá 26 procent firem bez rozdílu velikosti a 24 procent zaměstnavatelů uvedlo, že rozdá dárky v hodnotě do 1000 Kč.