Přejít k obsahu | Přejít k hlavnímu menu

Ředitel Fakultní nemocnice Brno koncem dubna odejde z funkce

FN Brno
FN Brno
Foto: Mariusz Stankowski / INCORP images

Ředitel Fakultní nemocnice Brno Jaroslav Štěrba k 30. dubnu rezignuje na svou funkci. ČTK to řekla mluvčí nemocnice Veronika Plachá. Podle ní se chce Štěrba věnovat medicíně, měl by koordinovat péči onkologicky nemocných dětí z Ukrajiny. I po dobu vedení nemocnice byl přednostou kliniky dětské onkologie.

Štěrba byl ředitelem od ledna 2020 a zažil jak koronavirovou pandemii, tak také kybernetický útok na nemocnici. Fakultní nemocnice Brno s více než 2000 lůžky patří k největším zdravotnickým zařízením v Česku.

Na rezignaci upozornil iDnes.cz. Podle serveru Štěrba oznámil rezignaci zaměstnancům e-mailem. "Děkuji vám všem za spolupráci a nasazení v průběhu globální pandemie, kybernetického útoku, regionálního tornáda i uprchlické krize v důsledku ruské agrese vůči Ukrajině," napsal podle serveru Štěrba.

Štěrba prožil v čele nemocnice celý dosavadní průběh pandemie koronaviru. "Za jeho vedení se otevřelo první velkokapacitní očkovací centrum při Fakultní nemocnici Brno. Zaštítili jsme také záložní nemocnici na výstavišti," uvedla Plachá. Štěrba byl ředitelem i v době kybernetického útoku v březnu 2020, kdy se začal šířit i covid.

Štěrba od roku 2003 působí jako přednosta dětské onkologické kliniky. Vystudoval Lékařskou fakultu Masarykovy univerzity v Brně. Fakultní nemocnice Brno má skoro 6000 zaměstnanců.

Témata:  Fakultní nemocnice Brno

Související

Aktuálně se děje

10. prosince 2025 9:18

Zuzana Belohorcová komentovala úmrtí dvou Slováků na Tenerife

Slovenskem otřásla víkendová tragédie na Kanárských ostrovech, kde dva slovenští občané přišli o život v rozbouřeném oceánu. K úmrtí krajanů se nyní vyjádřila Zuzana Belohorcová, která to ve zmíněném regionu dobře zná. 

Zdroj: Jiří Hrubý

Další zprávy

Vánoční Coca-Cola kamion zahájil turné u Westfieldu Černý Most (10.12.2025)

Vánoce jsou tady. Legendární kamion Coca-Cola vyráží na turné po republice

Ikonický červený vánoční kamion Coca-Cola se stal pro mnohé lidi po celém světě symbolem začátku sváteční sezóny. Tato tradice, která v sobě nese myšlenku vzájemné pospolitosti a sdílení, se po roce vrací i do České republiky, aby rozdávala vánoční kouzlo a zároveň podpořila dobrou věc. Letošní kampaň je navíc silně spojená s tradičním vánočním zvonečkem, který připomíná, že kouzlo Vánoc spočívá v okamžicích, kdy se schází rodina a přátelé.