Přejít k obsahu | Přejít k hlavnímu menu

Sněmovna bude o zavedení úsporného tarifu rozhodovat zrychleně

Poslanecká sněmovna, ilustrační fotografie.
Poslanecká sněmovna, ilustrační fotografie.
Foto: Mikuláš Křepelka / INCORP images

Sněmovna bude o vládním návrhu na zavedení úsporného tarifu, který má pomoci domácnostem snížit výdaje za energie, rozhodovat ve zkráceném jednání. Podpořila to dnes i opozice po kritice, že vláda s návrhem přichází pozdě.

Předsedkyně poslanců ANO Alena Schillerová se pozastavila nad tím, že novela energetického zákona byla předložena až po dlouhých měsících, a že vládní koalice chce navíc ještě novelu na poslední chvíli upravit. "Ta pomoc je pomalá, je nedostatečná, ale my to podpoříme," uvedla.

Schillerová kritizovala vládu také za to, že zatím nepředstavila parametry tarifu. Ministr průmyslu a obchodu Jozef Síkela (za STAN) následně uvedl, že vláda rozhodne o konkrétní podobě tarifu na přelomu července a srpna, nejpozději v srpnu. „Věřím, že občané tuto pomoc obdrží ještě před koncem této topné sezony,“ řekl.

Předseda SPD Tomio Okamura uvedl, že vláda návrh řešení neměla připraven ani po půl roce. Poslanecké úpravy novely jsou podle Okamury delší než původní vládní předloha. Označil to za totální neschopnost a opětovně vyzval kabinet Petra Fialy (ODS) k demisi. I Okamura ale přislíbil za SPD novelu podpořit. "Jakákoli pomoc, která by směřovala k občanům, tu podporujeme," dodal Okamura.

Návrh takzvaného úsporného tarifu má pomoci domácnostem snížit účty za elektřinu, zemní plyn a také za teplo, pokud Sněmovna podpoří návrh svého hospodářského výboru. Bude to příspěvek státu domácnostem a bude určený ve prospěch obchodníků s energiemi. Maximální výše příspěvku měla být podle vládního návrhu 20.000 korun, sněmovní hospodářský výbor to doporučil zvýšit na 30.000 korun.

Témata:  Poslanecká sněmovna Parlamentu České republiky energetika

Související

Aktuálně se děje

14:10

Kim Kardashian čelí kritice: Překročila hranice?

Kim Kardashian čelí kritice za reklamu na značku Skims, kde pózuje s růžencem kolem krku. Sociální sítě zaplavily reakce označující tento krok za neuctivý a marketingově vypočítavý. Reklama vyvolala vášnivou debatu a požadavky na omluvu.

Zdroj: Zdeněk Tuhý

Další zprávy