Přejít k obsahu | Přejít k hlavnímu menu

Sněmovní volby by vyhrálo ANO. Babiše chce volit třetina voličů

Volby, ilustrační fotografie.
Volby, ilustrační fotografie.
Foto: Fero Deák / INCORP images

Sněmovní volby by v květnu vyhrálo opoziční hnutí ANO, které by volila třetina voličů. Poslance by mělo šest stran či hnutí, vyplývá z nejnovějšího průzkumu preferencí agentury Median. Z vládních stran pokračuje propad lidovců, kteří jsou hluboko pod pětiprocentní hranicí. 

Hnutí ANO expremiéra Andreje Babiše by předminulý měsíc volilo 33 procent voličů. Druhá by skončila vládní ODS, kterou by podpořilo 14,5 % respondentů. Dvojciferného výsledku by dosáhli ještě třetí Piráti, hlas by jim dalo 10 % dotázaných.

Pětiprocentní hranici nutnou pro vstup do Poslanecké sněmovny by překročily ještě další tři subjekty. Na mandáty by konkrétně dosáhli Starostové a nezávislí (8,5 %), SPD (7,5 %) a TOP 09 (5,5 %).  

Průzkum ještě zachytil preference dalších sedmi politických stran či hnutí. Nejblíže měli v květnu do parlamentu komunisté se čtyřprocentní podporou. O půl procenta slabší by byl výsledek PRO 2022 a sociálních demokratů (SOCDEM). Přísaha by získala tři, zatímco vládní KDU-ČSL jen dvě procenta. Trikoloru a Zelené by podpořilo shodně 1,5 procenta voličů. 

V Česku se naposledy konaly volby do Poslanecké sněmovny před třemi lety. Vyhrála koalice Spolu (ODS, TOP 09, KDU-ČSL) se ziskem 27,79 procenta před druhým ANO, které obdrželo 27,12 procenta hlasů. 

Témata:  volby průzkumy

Související

Aktuálně se děje

10. prosince 2025 8:26

Poslední rozloučení s Patrikem Hezuckým (†55). Evropa 2 oznámila termín a místo

Na den přesně týden poté, co Česko oběhla smutná zpráva o jeho odchodu, se rodina a přátelé rozloučí s moderátorem Patrikem Hezuckým. Uzavřený smuteční obřad proběhne v pátek odpoledne v Praze. Hezucký podlehl vážné nemoci, bylo mu 55 let. 

Zdroj: Jan Hrabě

Další zprávy

Vánoční Coca-Cola kamion zahájil turné u Westfieldu Černý Most (10.12.2025)

Vánoce jsou tady. Legendární kamion Coca-Cola vyráží na turné po republice

Ikonický červený vánoční kamion Coca-Cola se stal pro mnohé lidi po celém světě symbolem začátku sváteční sezóny. Tato tradice, která v sobě nese myšlenku vzájemné pospolitosti a sdílení, se po roce vrací i do České republiky, aby rozdávala vánoční kouzlo a zároveň podpořila dobrou věc. Letošní kampaň je navíc silně spojená s tradičním vánočním zvonečkem, který připomíná, že kouzlo Vánoc spočívá v okamžicích, kdy se schází rodina a přátelé.