Přejít k obsahu | Přejít k hlavnímu menu

Sníh v Praze vyřadil třetinu Elephantů, zamrzají výhybky

Ilustrační foto
Ilustrační foto
Foto: České dráhy

V Praze a okolí od rána nejezdí třetina elektrických jednotek příměstských vlaků City Elephant. Organizátor dopravy Ropid na twitteru uvedl, že příčinou je vniknutí prachového sněhu do elektroinstalace. Některé linky spojující hlavní město se Středočeským krajem byly zrušeny či omezeny, další nabírají zpoždění. Další poruchy a zpoždění vlaků způsobují také zamrzlé výhybky.

Některé vlaky na linkách S1, S2, S7, S9 a S12 byly odřeknuty, na lince S7 je mimo provoz úsek mezi pražským Hlavním nádražím a Českým Brodem. Cestující mohou použít spoje z Masarykova nádraží. "Zrušeny jsou také posilové vlaky mezi hlavním nádražím a Řevnicemi ve špičkách. Všechny zdvojené soupravy a linkách S1, S2, S22, S7 a S9 budou až do odvolání provozovány pouze jednou vlakovou jednotkou," informoval Ropid.

Podle serveru Zdopravy.cz jezdí v Praze a okolí 70 souprav City Elephantů, což představuje 210 vozů.

Kvůli silným mrazům zamrzají na železnici nejen v Praze výhybky, což omezuje provoz v některých stanicích a může způsobit další zpoždění vlaků. Meteorologové varují před velmi silnými mrazy, které potrvají minimálně do poloviny února.

Témata:  vlaky

Související

Aktuálně se děje

20. prosince 2025 17:31

19. prosince 2025 18:51

Vánoční projevy politiků. Zeman bude na Primě, Babiš dal televizím košem

Vánoční či novoroční projevy k politice patří. Výjimkou nebude ani letošní rok, ačkoliv nový premiér Andrej Babiš (ANO) neplánuje televizní vystoupení v následujících dnech. Z obrazovky ale promluví k národu exprezident Miloš Zeman. 

Zdroj: Jan Hrabě

Další zprávy

Blackout v Česku: Jeho pravděpodobnost byla 1 ku 3 milionům. ČEPS zveřejnil příčinu

Blackout v Česku: Jeho pravděpodobnost byla 1 ku 3 milionům. ČEPS zveřejnil příčinu

Společnost ČEPS zveřejnila podrobnou zprávu o vyšetřování rozsáhlého výpadku elektřiny, který 4. července téhož roku zasáhl část Prahy a čtyři kraje. Hlavním závěrem je, že za kolaps mohl unikátní souběh dvou technických událostí, které spolu přímo nesouvisely. Pravděpodobnost takové shody okolností v rozmezí jedné hodiny byla vyčíslena na pouhých 1 : 3 000 000. Před samotným incidentem byla soustava stabilní a splňovala všechna bezpečnostní kritéria, což potvrdila i evropská asociace ENTSO-E.