reklama

Ministerstvo už podle mluvčího úřadu Tomáše Lukašíka projednalo změny s Asociací krajů a jednotlivými regiony. "Základním kritériem výběru byly především dostatečné intenzity provozu, při kterých by náklady na zpoplatnění nepřesáhly 15 procent vybraného mýta," sdělil serveru mluvčí ministerstva. Nově zpoplatněny mají být podle serveru úseky silnic I/16 Mladá Boleslav - Řevničov, I/22 Klatovy - Vodňany, I/27 Plzeň - Klatovy, I/34 Havlíčkův Brod - Svitavy a I/38 Jihlava - Znojmo - státní hranice. "Konečnou podobu vyhlášky zveřejníme, až bude finální shoda na její podobě," uvedl Lukašík.

Stát předpokládá, že rozšíření mýtného na další úseky vynese ročně stovky milionů korun navíc. Ministerstvo si od změny slibuje také to, že řidiči nebudou nezpoplatněné úseky silnic upřednostňovat na úkor zpoplatněných. "Nemůžeme popřít, že to jistě ze začátku bude nápor na naši regionální síť. Nicméně již v minulosti se ukázalo, že sice při takovýchto opatřeních řidiči hledají náhradní trasy, ale nakonec se vždy vrátí na hlavní tahy," řekla serveru Jitka Svatošová, mluvčí Kraje Vysočina, kterým procházejí dva ze zmíněných úseků.

Dopravci návrh kritizují a chtějí o něm ještě s vládou jednat. Rozšíření mýta se podle nich odrazí na cenách zboží. "Komplikuje nám to život, kdy nakonec bude bit i koncový spotřebitel," řekl serveru mluvčí sdružení nákladních vozidel a kamionů Česmad Bohemia Martin Felix.

reklama