Přejít k obsahu | Přejít k hlavnímu menu

Demolice budov v Hruškách a Moravské Nové Vsi jsou hotové, na řadě je Hodonín

Jižní Moravou se prohnalo tornádo. (24.6.2021)
Jižní Moravou se prohnalo tornádo. (24.6.2021)
Foto: HZS Jihomoravského kraje

Hasiči dnes v obcích na Břeclavsku bourali jedny z posledních budov, které v červnu poničila bouře s tornádem. V Hruškách od rána strhávali hospodářské stavení, v Moravské Nové Vsi demolovali objekt bývalé mýdlárny, hasičskou zbrojnici a knihovnu. Dnes vše stihli a práce se od pondělí přesunou do Hodonína, kde zbývají dvě budovy, řekl ČTK mluvčí hasičů Petr Příkaský.

"Objekt bývalé mýdlárny je dvoupodlažní budova, měli jsme tady na to přes deset lidí. S demolicemi už končíme také v Mikulčicích, Lužice jsou hotové. Příští týden nás čeká objekt dílen školy u hodonínské zoo," uvedl ředitel jihomoravských hasičů Jiří Pelikán

Na místě dnes bylo 43 příslušníků záchranného útvaru hasičů a 57 jihomoravských hasičů. Hasiči za dobu svého působní v zasažených obcích dělali 67 demolic z celkového počtu 187.

Bouře s tornádem o rychlosti zhruba 300 kilometrů v hodině si poslední červnový čtvrtek vyžádaly šest životů a desítky zraněných. Zničily domy, auta i zeleň. Poškodily asi 1200 domů, většina jde zrekonstruovat.

Témata:  Tornádo na Moravě

Související

Aktuálně se děje

20. prosince 2025 17:31

19. prosince 2025 21:49

Metro opět staví na Pankráci. Rekonstrukci se podařilo dokončit předčasně

Vlaky metra na lince C od pátečního odpoledne opět zastavují ve všech stanicích. Cestující mohou po téměř roční rekonstrukci znovu nastupovat a vystupovat na Pankráci, kde do budoucna bude možné přestupovat i na linku D, která ještě není v provozu. 

Zdroj: Jan Hrabě

Další zprávy

Blackout v Česku: Jeho pravděpodobnost byla 1 ku 3 milionům. ČEPS zveřejnil příčinu

Blackout v Česku: Jeho pravděpodobnost byla 1 ku 3 milionům. ČEPS zveřejnil příčinu

Společnost ČEPS zveřejnila podrobnou zprávu o vyšetřování rozsáhlého výpadku elektřiny, který 4. července téhož roku zasáhl část Prahy a čtyři kraje. Hlavním závěrem je, že za kolaps mohl unikátní souběh dvou technických událostí, které spolu přímo nesouvisely. Pravděpodobnost takové shody okolností v rozmezí jedné hodiny byla vyčíslena na pouhých 1 : 3 000 000. Před samotným incidentem byla soustava stabilní a splňovala všechna bezpečnostní kritéria, což potvrdila i evropská asociace ENTSO-E.