Nákladní vlak s nebezpečným benzolem, který v pátek vykolejil v Hustopečích nad Bečvou, jel v okamžiku nehody o poznání rychleji, než měl. Informovali o tom inspektoři. V tuto chvíli ale není možné říct, že vinu nese strojvedoucí.
Drážní inspekce ve čtvrtek informovala, že v součinnosti s dopravcem dokončila rozbor rychloměru havarovaného nákladního vlaku. Ukázalo se, že souprava výrazně překročila rychlostní limit v místě události.
"Vjezdové návěstidlo železniční stanice přikazovalo strojvedoucímu vlaku vjet do železniční stanice rychlostí nejvýše 40 kilometrů v hodině (návěst Rychlost 40 km/h a volno). Vlak však toto návěstidlo minul rychlostí 95,2 km/h, do výhybek vjel rychlostí 94,8 km/h a v nich vykolejil. Rychlost vlaku při vykolejení byla tedy o 137 % vyšší, než byla dovolena," uvedla inspekce.
Inspektoři zdůraznili, že šetří příčiny a okolnosti nehody, ale nezabývají se odpovědností za případný trestný čin. Zmínili také, že šetření je teprve na začátku. Na základě dosavadních zjištění nelze konstatovat vinu strojvedoucího, není totiž vyloučena ani technická závada lokomotivy či na soupravě.
Nehodou se zabývá i policie, která v sobotu sdělila, že byly zahájeny úkony trestního řízení pro podezření z trestného činu obecné ohrožení z nedbalosti. Podle mluvčí Miluše Zajícová může být právní kvalifikace ještě rozšířena.
Páteční havárie se obešla bez zranění. Při nehodě vykolejilo 14 ze 17 vozů. Výše škody byla předběžně vyčíslena na 225 milionů korun, přičemž 100 milionů korun je to jen na životním prostředí.
Témata: nehody vlaků, požáry, vlaky
Související
5. března 2025 10:17
4. února 2025 14:42
16. prosince 2024 14:56
23. listopadu 2024 13:24
22. listopadu 2024 8:41
2. října 2024 8:56