Přejít k obsahu | Přejít k hlavnímu menu

Z režimu DPI odešlo od ČEZ už 95 pct zákazníků, na změnu zbývají tři měsíce

Ilustrační foto
Ilustrační foto
Foto: Mariusz Stankowski / INCORP images

Z režimu dodavatele poslední instance (DPI), ve kterém po ukončení činnosti skupiny Bohemia Energy skončilo na 900.000 zákazníků, odešlo od společnosti ČEZ již 95 procent klientů z více než 383.000 odběratelů. Na změnu dodavatele zbývají odběratelům v DPI poslední tři měsíce z původně šestiměsíční doby. ČTK o tom dnes informovala mluvčí ČEZ Alice Horáková.

Závěrečné vyúčtování za režim DPI už odešlo 331.701 zákazníkům, kteří skončili u ČEZ v DPI. Většina zákazníků odcházejících z DPI si vybrala běžné produkty ČEZ Prodej. "Průměrná výše vystavených faktur za režim DPI je pro nejběžnější sazby u ČEZ Prodej zhruba 1480 korun. I tak zákazníkům odcházejícím z DPI nabízíme možnost individuálních splátkových kalendářů, které jednorázový výdaj rozloží do menších částek a na delší období. Tuto možnost zatím využilo téměř 1500 zákazníků," řekl generální ředitel ČEZ Prodej Tomáš Kadlec.

Během čtvrt roku přešlo z režimu dodavatele poslední instance u ČEZ Prodej na standardní smlouvu téměř 365.000 odběratelů. Procentuální podíl ovlivňují postupné konce dalších dodavatelů, které do režimu DPI uvalují nové zákazníky. Zbývá zhruba 19.000 zákazníků, kteří se k přechodu zatím neodhodlali. Na ty ČEZ Prodej opakovaně apeluje, aby s výběrem nového dodavatele neotáleli. Přechod na běžnou smlouvu doporučují i spotřebitelské organizace, Energetický regulační úřad či ministerstvo průmyslu a obchodu.

Ukončení činnosti Bohemia Energy a dalších menších dodavatelů, které postihlo zhruba milion odběratelů, se protnulo s vysokými cenami energií na velkoobchodním trhu, a navíc připadlo na začátek topné sezony, kdy spotřeba domácností roste. Odběratelé v režimu DPI, kteří by chtěli přejít k ČEZ Prodej, mají pro uzavření nové smlouvy na výběr z několika možností.

Mohou zajít na jedno z více než 24 zákaznických center ČEZ Prodej a dalších 60 poboček partnerů, využít vybrané pobočky České Pošty, zavolat na bezplatnou DPI linku 800 111 700, nebo uzavřít smlouvu on-line prostřednictvím jednoduchého formuláře, který také najdou na hlavní stránce webu ČEZ.

ČEZ Prodej doporučuje zákazníkům s problémy zejména včas komunikovat a domluvit se s dodavatelem na řešení. Kromě splátkových kalendářů společnost dále nabízí rozložení nedoplatku do příštích záloh a rovněž podporuje občanské poradny, které zdarma klientům pomáhají s organizací rodinného rozpočtu a poskytují finanční poradenství.

Skupina Bohemia Energy, největší uskupení alternativních dodavatelů energií v ČR, která dodávala energie zhruba 900.000 klientům, oznámila loni 13. října ukončení činnosti a dodávek elektřiny i plynu. Jako důvod uvedla extrémní růst cen energií na trzích. Po Bohemia Energy skončily také další firmy.

Témata:  ČEZ

Související

Aktuálně se děje

21. listopadu 2024 15:27

Netanjahu označil zatykač ICC za absurdní. Zdecimoval Pásmo Gazy, reaguje OSN

Kancelář izraelského premiéra Benjamina Netanjahua označila rozhodnutí Mezinárodního trestního soudu (ICC) o vydání zatykače za „absurdní a falešné lži“ a za „antisemitské“. UVedl to server The Guardian.

Zdroj: Libor Novák

Další zprávy