Zaměstnanci České pošty během třídenní stávky minulý týden zaslali odborovým organizacím 4367 stížností na pracovní podmínky. Nedostatky chtějí odboráři řešit se státní správou a s vedením podniku. Odboráři z menších organizací SOS-21 a NOS ČP, kteří stávku pořádali, také vytvořili nezávislou kontrolní skupinu. Uvedli to dnes v tiskové zprávě. Vedení pošty již dříve uvedlo, že je připraveno o pracovních podmínkách se zaměstnanci jednat, nicméně několik desítek kontrol v posledním roce žádné nedostatky podle něho neodhalilo.
"Budeme rádi, když nám odboráři podněty předají a budeme se jimi moci zabývat. Údaj o počtu stávkujících je nerealistický. Stávka neproběhla," řekl dnes ČTK mluvčí pošty Matyáš Vitík. Pošta zaměstnává kolem 27.000 lidí. Stávky, která spočívala ve zpomalení práce kvůli striktnímu dodržování postupů a povinností, se zúčastnilo podle odborů přes 9000 lidí.
Stížnosti se nejčastěji týkaly porušování limitů pro zvedání břemen, které zasílali zaměstnanci ze zázemí třídících center, dep a pošt, doručovatelé, pracovníci za přepážkami a řidiči. Pošťáci si také stěžovali na zadávání takového množství práce, které nelze bez přesčasů splnit, na nevhodné chování nadřízených pracovníků nebo na nucenou koupi produktů od aliančních partnerů.
V některých regionech zaměstnanci také kvůli nadměrnému množství zásilek musí vhazovat zákazníkům "Oznámení o uložení zásilky", na což si někteří adresáti poté stěžují, že na ně nikdo nezazvoní. Doručovatelé však podle odborů nemohou vždy učinit řádný pokus o doručení zásilky v sídle firmy nebo v bytě adresáta kvůli nedostatečnému personálnímu obsazení a nadměrnému množství práce.
Témata: Česká pošta
Související
29. srpna 2024 12:51
9. srpna 2024 12:55
18. ledna 2024 16:40
12. prosince 2023 21:15
7. listopadu 2023 13:18
22. září 2023 17:51