Přejít k obsahu | Přejít k hlavnímu menu

V londýnské galerii řádil vandal, potrhal obraz za 20 milionů liber

Britská policie, ilustrační fotografie
Britská policie, ilustrační fotografie
Foto: Reprofoto ČT

Britská policie dnes obvinila dvacetiletého muže z toho, že v sobotu v londýnské galerii Tate Modern poškodil obraz Pabla Picassa Busta ženy v hodnotě 20 milionů liber (597 milionů Kč). Informoval o tom zpravodajský web BBC. Shakeel Massey, který je nyní ve vazbě, vinu odmítá. Galerie Tate Modern zůstává otevřená.

Server BBC uvedl, že obraz byl zřejmě potrhán. Dílo je podle mluvčího galerie nyní v rukou odborného týmu, který posoudí rozsah škod.

Soud útočníka odmítl propustit na kauci a rozhodl, že dotyčný ve vazbě zůstane až do předběžného projednání obžaloby, které se má uskutečnit 30. ledna.

Obraz zachycuje Picassovu múzu Doru Maarovou, jíž umělec věnoval mnoho svých děl. Plátno vzniklo v květnu 1944 v Paříži v posledních měsících německé okupace.

Podle serveru The Guardian jiný portrét Picassovy přítelkyně, Dora Maarová s kočkou, se v roce 2006 stal druhým nejdražším obrazem v historii, když ho londýnská aukční síň Sotheby's vydražila za 95,2 milionu dolarů (zhruba 2,2 miliardy Kč).

Témata:  Londýn obrazy umění

Související

Aktuálně se děje

22. února 2025 18:21

Fanoušci biatlonu mohou jásat. Nové Město na Moravě bude centrem sportu do roku 2030

Fanoušci biatlonu v České republice mohou jásat. Nové Město na Moravě si zajistilo pořadatelství Světového poháru v biatlonu minimálně do roku 2030. Informaci potvrdila Mezinárodní biatlonová unie (IBU), která Vysočina Areně přidělila další čtyři ročníky prestižní soutěže, uvedla Česká televize.

Zdroj: Libor Novák

Další zprávy

film Drømmer

Vítězem Berlinale se stal norský snímek Drømmer

Norský film Drømmer (Sny) režiséra Daga Johana Haugeruda získal na 75. ročníku mezinárodního filmového festivalu Berlinale hlavní cenu – Zlatého medvěda za nejlepší film. Snímek vypráví příběh dospívající Johanny, která se zamiluje do své učitelky, avšak její city nejsou opětovány. Na popud matky a babičky své představy promítne do románu. Film je třetí částí Haugerudovy trilogie o lásce a sexualitě a byl jedním z devatenácti soutěžních snímků.