reklama

Pokud vám někdo polichotí, s úsměvem mu poděkujte a pokračujte v konverzaci dál. Nedělejte akci "bumerang". To znamená, nevracejte ihned protiúder a nesnažte se lichotku okamžitě opětovat.

Pokud opravdu chcete dát druhému najevo, že vás slova chvály potěšila, usmějte se a mile poděkujte. Věřte, že kdyby vás ostatní chválit nechtěli, nebudou to dělat.

Mějte ale na paměti, že lichotka musí přijít sama od sebe. Jakmile se jí začnete dožadovat, bude to mít naprosto opačný efekt. Budete působit jako žena s nedostatkem sebevědomí, a i když se dočkáte odpovědi, kterou jste chtěla slyšet, rozhodně nebude spontánní a tak upřímná, jak by se vám líbilo. 

Těchto reakcí se jednou pro vždy vyvarujte:

Námitky 

Přijmout komliment je vlastně umění. My ženy jsme často vztahovačné a trpíme nízkou sebedůvěrou.  To má za následek jediné - pochybnosti. Ihned si začneme vytvářet domněnky, které jsou založeny na všem jiném jen ne na realitě.

Omluvy

Máte schůzku s kamarádkou, která vám slovy "Tobě to dneska moc sluší" pochválí novou sukni. Vy se zarazíte a začnete celou situaci zpochybňovat a vymlouvat se "Nic na nich není, jsou ze second handu a ani se v nich moc necítím".

Zapomeňte na to. I kdyby šaty byly odkudkoliv, očividně vám sedí a lahodí vaši postavě. Nezlehčujte to a nepodceňujte se.

Ignorování

Tak to je snad nejhorší reakce ze všech. Druhá strana si vaše chování může vzít osobně. Pokud nevíte, jak na pochvalu reagovat, prostě se mile usmějte. To stačí.

Nedbalost 

Stejně ničivé (jako na kompliment nereagovat vůbec) je být k upřímně míněným slovům netečná.

Pokud se ocitnente na druhé straně a nebude chtít být polichocena, nýbrž lichotit, myslete to opravdu upřímně. Jen tehdy, pokud to tak opravdu cítíte. Všechno ostatní totiž vyzní falešně a příjemce si bude myslet, že je za vašimi slovy nějaký vedlejší záměr.

Polichotit je vlastně obdobně těžké, jako chválu přijímat. Nesmí se jednat o hranou reakci. S upřímností nejdál dojdeš, na to pamatujte. A chvála nic nestojí a naopak darujete díky ní mnoho radosti.

 

reklama