reklama
Česká televize představila vánoční program! Tyhle pohádky nás čekají! - anotační obrázek
Česká televize představila vánoční program! Tyhle pohádky…

Průzkum ukázal, že poruchou spánku ve Velké Británii trpí asi 39 procent lidé. A v České republice to zcela jistě nebude jiné. Na spánek má vliv celá řada faktorů, od jídla, životního stylu, teploty v pokoji či nevhodná matrace. A také váš budík – obzvlášť, pokud často měníte dobu, kdy vstáváte.

Ëxpert na spánek a jeho poruchy Carmel Harrington podle serveru The Independent upozorňuje, že většina lidí neví, že čas, kdy ráno vstává, ovlivňuje čas, kdy jedinec schopen v noci usnout. „Když ráno vidíme jasné světlo, náš mozek vypne produkci melatoninu. Vlastně je to vypínač, který nastaví náš 24hodinový cyklus,“ vysvětluje.

Stručně řečeno, klíčová je stálost, jelikož jak doba spánku, tak čas probuzení určují náš cirkadiánní cyklus spánku a následné probuzení těla. Proto experti doporučují, abyste vstávali vždy ve stejnou dobu, aby nedošlo k rozhození vašeho cyklu, což může mít vliv na váš odpočinek. Doporučují také, abyste přestali používat elektroniku už hodinu před spaním.

Odborníci z National Sleep Foundation  vysvětlují, že povaha světla vyzařovaného našich zařízení je jedním z klíčových prvků. „Z velké části je to způsobeno krátkou vlnovou délkou, umělým modrým světlem, které tato zařízení vyzařují. Čím více elektronických zařízení používá člověk večer, tím těžší je usínat nebo usnout,“ uvádí organizace.

„Kromě zvyšování vaší bdělosti v době, kdy byste měli být ospalí, používání těchto zařízení zpožďuje nástup REM spánku a snižuje celkovou délku REM spánku,“ varují znalci. A pokud se v noci probudíte, rozhodně byste si neměli kontrolovat tweety nebo přičítat zprávy na facebooku, dodávají experti. 

0 komentářů Napište svůj názor

reklama