reklama

Agentura UNHCR se zabývá sledováním internetových stránek, kde jsou často uváděny skryté reklamy pro migranty v arabštině nebo afghánských jazycích.

Reklamy mnohokrát lákají migranty na zdánlivou skutečnost, že se dostanou do kterékoliv evropské země, nebo jim zaručují, že obdrží azyl. V reklamách se převaděči i chlubí, že jsou ve své profesi úspěšní na 100% a v oboru mají pětadvacetiletou zkušenost.

Uprchlíci se často vracejí do svých rodných zemí

Vyšetřovatelé uvedli, že ceny za pašování lidí se od uzavření balkánské cesty rapidně zvedly. Například v Turecku si obchodníci s bílým masem účtují za převod člověka do Německa nebo Velké Británie až devět tisíc eur.

V mnohých případech však naivní představy přistěhovalců, kteří uvízli v sítích převaděčských mafií, vystřídá tvrdá realita a uchylují se k cestě do svých rodných zemí.

Peníze z obchodu jdou zřejmě i do rozpočtu IS

Evropský úřad pro udělování azylu (EASO) potvrdil, že bude nadále spolupracovat s agenturou UNHCR a budou společně monitorovat sociální média a snažit se počínaní převaděčské mafie eliminovat. Podle listu Breitbart London si je této skutečnosti spočívající v oslovování zájemců o cestu do Evropy na internetu vědom i Interpol.

Podle některých hlasů jdou finanční prostředky z obchodu s uprchlíky do kapsy i IS, který si takto kompenzuje ztráty ze zničení částí svých území po ruských a amerických vzdušných náletech. 

reklama