Přejít k obsahu | Přejít k hlavnímu menu

Naštvaní Slováci?. Ráno otevřeli noviny a přečetli si nemilou věc

Vlajka Slovenska
Vlajka Slovenska
Foto: Pixabay

Bratislava - Podobně jako Česká republika nemá ani Slovensko v některých částech světa valnou pověst. Našim sousedům moc nepřilepšil ani známý deník Telegraph, který zařadil slovenský slogan do žebříčku deseti nejhorších, a to hned na druhé místo.

Každá země se snaží přilákat turisty. Nejinak činí i Slovensko, které rozhodně má co nabídnout, ale neumí se prodat. Alespoň to soudí britský deník, který slovenský slogan zařadil jako druhý nejhorší na světě.

Slovensko heslo "Cestovat na Slovensko - Dobrý nápad" zkrátka pohořelo, hůře totiž dopadlo už jen Maďarsko se sloganem, který říká, že "o Maďarsku se přemýšlí více, než se očekávalo."

Další místa zaujaly země jako Kypr, Ekvádor, Katar, Uruguay nebo Tunis. Naopak nejlepší slogan má podle deníku Džibutsko, které vytvořilo slovní hříčků "Djibeauty" (beauty - krása, pozn. res.). Na druhém místě se umístilo Skotsko, za ním následuje Maroko.

Česká repubika v žebříčku bohužel (možná bohudík) nefiguruje. Přesto se i naše doplomacie snaží vylepšit obraz Čechů v zahraničí. Naposledy například videospotem, v němž ukazuje krásy Česka a Čechů.

Témata:  Slovensko

Související

Aktuálně se děje

18. října 2025 21:01

18. října 2025 10:08

17. října 2025 17:43

Česko může přijít o desítky miliard korun. Očkování proti chřipce přitom stojí jen stovky

Každý podzim se v Česku zvyšuje počet lidí s respiračními onemocněními. Chřipka přitom každoročně vyřadí z práce více než sto tisíc lidí. Jen v roce 2024 bylo podle údajů České správy sociálního zabezpečení vystaveno přes 105 tisíc pracovních neschopenek kvůli chřipce, v průměru na téměř čtrnáct dní.

Zdroj: Jan Hrabě

Další zprávy