Přejít k obsahu | Přejít k hlavnímu menu

Volební kampaň proti uprchlíkům Ficovi nevyšla, píšou v Německu

Robert Fico, slovenský premiér
Robert Fico, slovenský premiér
Foto: www.eu2009.cz

Berlín - Německý tisk se dnes ve svých komentářích věnuje výsledkům parlamentních voleb na Slovensku, v nichž Robert Fico ztratil dosavadní pohodlnou většinu. Slovenskému premiérovi prý nevyšla sázka na volební kampaň zaměřenou proti uprchlíkům, kteří v zemi skoro nejsou.

"Fico posbíral v zemi, kde prakticky nejsou běženci, mnoho hlasů se svým xenofobním a protiislámským kurzem. Šířil strach z muslimů. Jeho strana polepila zemi sloganem 'chráníme Slovensko'," napsal list Handelsblatt. Podle něj volby ukázaly, že slovenská společnost má negativní postoj k cizincům.

"Premiér s absolutní většinou v zemi s prosperující ekonomikou a mimo migrační cesty zjevně vedl chybnou kampaň. Populista vsadil na xenofobní kartu a šířil negativní poselství proti muslimům, proti uprchlíkům, proti liberální EU. Nyní je poraženým vítězem. Nejenom přišel o část svých voličů, ale stojí před téměř neřešitelným úkolem sestavit vládu," napsal list Süddeutsche Zeitung.

Oba listy si všímají úspěchu krajně pravicové strany Kotleba - Lidová strana Naše Slovensko. "Fico se už nyní nezbaví duchů, které vyvolal, protože víc než polovina slovenských voličů ukázala své sympatie se stranami, které jsou ještě pravicovější a xenofobnější než tento sociální demokrat. To ukazuje, jak jedovatá je nálada v zemi," napsaly Süddeutsche Zeitung.

Deníky rovněž upozorňují na to, že Slovensko ve druhém pololetí převezme předsednictví Evropské unie a Fico, pokud zůstane premiérem, bude muset navenek zastupovat unijní kompromisy, proti nimž se v posledních měsících hlasitě vymezoval.

Témata:  Robert Fico volby na Slovensku Německo

Související

Aktuálně se děje

14:10

Kim Kardashian čelí kritice: Překročila hranice?

Kim Kardashian čelí kritice za reklamu na značku Skims, kde pózuje s růžencem kolem krku. Sociální sítě zaplavily reakce označující tento krok za neuctivý a marketingově vypočítavý. Reklama vyvolala vášnivou debatu a požadavky na omluvu.

Zdroj: Zdeněk Tuhý

Další zprávy