Přejít k obsahu | Přejít k hlavnímu menu

Islámský stát oslavuje teror v Londýně. Je to jen začátek, vzkazuje

Islámský stát, členy jsou mnohdy zfanatizované děti
Islámský stát, členy jsou mnohdy zfanatizované děti
Foto: Reprofoto YouTube

Londýn - Teroristický útok v Londýně, který si vyžádal pět mrtvých a 40 zraněných, otřásl celým světem. K útoku se už přihlásilo radikální hnutí Islámský stát, které jej bouřlivě oslavuje.

Členové i příznivci Islámského státu na internetu oslavují útok, při němž muž najel autem do lidí a následně se ozbrojený pokusil proniknout do parlamentu. Na internet publikují řadu obrázků a islámských hesel a hrozí dalšími útoky.

Aktivní jsou jak jednotliví členové, tak i neoficiální twitterový účet Islámského státu. K tomu se sice islamisté přímo nepřihlásili, přesto jej světová média považují za věrohodný zdroj, zejména poté, co na něm bylo poprvé zveřejněno video z útoku v istanbulském klubu.

Islamisté například sdílí příspěvek s obrázkem hořícího Big Benu a nápisem "Už brzy se u vás odehraje naše bitva. Chystáme se na vás." V dalších příspěvcích vyhrožují Evropě novými útoky a oslavují teror v Londýně.

Pachatel útoku zabil ve středu čtyři lidi při teroristickém útoku u budovy britského parlamentu v Londýně. Útočník pak podlehl střelnému zranění, které mu způsobil zasahující policista. Dalších 40 osob utrpělo zranění.

Policie je přesvědčena, že útočník, který najel autem do lidí na mostě přes Temži a následně pobodal u budovy parlamentu policistu, byl pouze jeden. Podle dosavadních informací najel muž vozem nejprve do lidí na chodníku na Westminsterském mostě, následně odjel k parlamentu, vyběhl z auta a snažil se proniknout do parlamentního areálu a pobodal při tom policistu. Strážce zákona následně svým zraněním podlehl. Policie útočníka postřelila. 

Témata:  Velká Británie Londýn Islámský stát

Související

Aktuálně se děje

14:10

Kim Kardashian čelí kritice: Překročila hranice?

Kim Kardashian čelí kritice za reklamu na značku Skims, kde pózuje s růžencem kolem krku. Sociální sítě zaplavily reakce označující tento krok za neuctivý a marketingově vypočítavý. Reklama vyvolala vášnivou debatu a požadavky na omluvu.

Zdroj: Zdeněk Tuhý

Další zprávy