Přejít k obsahu | Přejít k hlavnímu menu

Policie v Kosovu a Albánii je v pohotovostním stavu. Hrozí teroristický útok?

Vlajka Kosova
Vlajka Kosova
Foto: Pixabay

Priština - Kosovo uvedlo své policejní složky do pohotovostního stavu, což pro policisty znamená prodloužení směn a zrušení všech dovolených. Podobná situace panuje i v sousední Albánii.

Priština ke zpřísnění bezpečnosti přistoupila poté, co americké velvyslanectví v zemi varovalo před možným teroristickým útokem.

Služby kosovských policistů jsou nyní dočasně prodloužené z osmi na dvanáct hodin, uvedl náměstek ministra vnitra Milan Radojević s tím, že policie ve čtvrtek večer začala uplatňovat zvláštní operační plán.

Albánská policie uvedla, že během nynějších velikonočních svátků posílila ostrahu kostelů a dalších náboženských míst, ale také poslala více strážníků do ulic a na hraniční přechody. Také americké velvyslanectví v Albánii zveřejnilo varování, ve kterém turisty z USA upozorňuje na možné teroristické nebezpečí.

Dva týdny před volbou albánského prezidenta (parlamentem) a před červnovými všeobecnými volbami jsou jak socialistický premiér Edi Rama, tak vůdce opoziční Demokratické strany Lulzim Basha intenzivně zaměstnáni živými přenosy ze svých mítinků a přenosy svých vzkazů prostřednictvím facebooku.

Rama dokonce zahájil provoz ER TV, osobní "webové live streaming televize", na které živě vysílá svá oficiální shromáždění a televizní vystoupení. V pátek 7. dubna tak mítinky premiéra mohl sledovat milion jeho facebookových stoupenců. Videa v celkové délce 127 minut jich zhlédly a "lajkovaly" tisíce.

Šéf středopravé Demokratické strany Basha dělá naprosto to samé. Na facebooku živě vysílá každý projev, který pronese před svým stanem u Ramova úřadu, tedy z místa, kde jeho strana od 18. února pokračuje v pouličním protestu.

Témata:  Kosovo Albánie terorismus

Související

Aktuálně se děje

14:10

Kim Kardashian čelí kritice: Překročila hranice?

Kim Kardashian čelí kritice za reklamu na značku Skims, kde pózuje s růžencem kolem krku. Sociální sítě zaplavily reakce označující tento krok za neuctivý a marketingově vypočítavý. Reklama vyvolala vášnivou debatu a požadavky na omluvu.

Zdroj: Zdeněk Tuhý

Další zprávy